English

بهره‌برداری ۴۵۰۰ پروژه روستایی استان قم در هفته دولت

وزیر کشور از بهره‌برداری ۴۵۰۰ پروژه روستایی در هفته دولت خبر داد.

بهره‌برداری ۴۵۰۰ پروژه روستایی استان قم در هفته دولت

به گزارش خبرگزاری موج قم، احمد وحیدی وزیر کشور روز سه‌شنبه در آیین اختتامیه دوره حکمرانی روستایی و مبانی تسهیل گری که با حضور وزیر کشور در قم برگزار شد، با تاکید بر اینکه در الگوی رشد اقتصادی ما باید به دنبال الگوی بومی و متناسب بافرهنگ خود باشیم، اظهار داشت: در الگوی رشد اقتصادی روستاها دارای اهمیت بالایی هستند و تلاش بر این است که نقاط ضعف روستاها به‌صورت مستمر شناسایی و رفع و نقاط قوت تقویت شود.

وی اهمیت روستاها را موردتوجه قرار داد و بیان داشت: اصالت‌های عمیق اسلامی، بومی، اجتماعی، روابط و سنتی در روستاها وجود دارد که در شهرها اثر چندانی از آن نیست، الگوی رشد و پیشرفت ایرانی-اسلامی الگویی همه‌جانبه و فقط مباحث اقتصادی را شامل نمی‌شود.

وحیدی با اشاره به مشکل مسکن و اشتغال در کلان‌شهرها، اظهار داشت: نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت در شهری مانند تهران و سایر کلان‌شهرها را داشت و در عوض باید به دنبال افزایش جمعیت روستایی باشیم.

وحیدی اهمیت فرزند آوری را موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: سیاست‌های حمایت از خانواده و ازدیاد نسل باید باقدرت اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: احساس امید به آینده،نشاط و تمسک به ارزش‌های اسلامی زیرساخت‌های اساسی رشد و توسعه همه‌جانبه روستاهای کشور است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه هدف نهایی تمام الگوهای رشد باید منجر به تربیت انسان معنویت خواه و کمال‌گرا باشد، اظهار داشت: در کنار این الگوی رشد اقتصادی و توسعه نیز

وزیر کشور ادامه داد: مناسبات کنونی جهان به نحوی طراحی‌شده که افراد ثروتمندتر دارای قدرت نفوذ و ارزش اجتماعی بالاتری هستند؛ هلدینگ های بزرگ و به‌ظاهر مستقل نیز بدون پایبندی به مقررات و قوانین اقتصاد جهانی نمی‌توانند اقدامی انجام دهند.

وحیدی با تاکید دوباره بر پیوند خوردن اقتصاد جهانی به قوانین و مقررات حاکم بر آن، اضافه کرد: مساله برجام نشان داد که کشورهای اروپایی به خاطر گره خوردن به پیوندهای اقتصاد جهانی نمی‌توانستند به‌صورت مستقل اقدامی کنند و حتی به شرکت‌های تحت امر خود نیز قدرت تحکم نداشتند.

وزیر کشور بابیان اینکه سیاست بازگشت به روستا و مهاجرت معکوس بدون توسعه روستاها امکان‌پذیر نیست، گفت: از ۹۰ هزار سکونتگاه روستایی کشور کمتر از ۶۰ درصد از آن‌ها به‌صورت کامل خالی از سکنه شده است. 

گفتنی است؛ اولین دوره آموزشی ویژه فرمانداران،مدیران کل دفتر امور روستایی، بخشداران، روحانیون و دهیاران با عنوان حکمرانی روستایی و مبانی تسهیل‌گری از شنبه ۲۹ مردادماه تا سه‌شنبه اول شهریورماه در مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران حضرت مهدی(عج) برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه