English

مدیر طرح ساماندهی ناژوان خبر داد؛

۳۰۰هکتار از پارک جنگلی ناژوان تحت تملک شهرداری اصفهان / وجود ۸۰۰ ملک مسکونی در ناژوان

مدیر طرح ساماندهی ناژوان اصفهان گفت:۳۰۰هکتار از پارک جنگلی ناژوان در اختیار و تحت تملک شهرداری اصفهان و ۹۰۰ هکتارآن تحت تملک مالکین این عرصه می باشد.

۳۰۰هکتار از پارک جنگلی ناژوان تحت تملک شهرداری اصفهان / وجود ۸۰۰ ملک مسکونی در ناژوان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، مهدی قائلی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در حال حاضر رویکردی در ارتباط با تملک جدید در ناژوان نداریم، بیان داشت: یک چهارم عرصه ناژوان در تملک شهرداری  و سه چهارم در تملک شهروندان و ساکنان این عرصه است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات عمده ناژوان که از پیش احصاء شده بود تعیین تکلیف ساکنان عرصه ناژوان است، گفت: حدود ۸۰۰ ملک مسکونی با قدمت ۵۰ ساله در عرصه ناژوان وجود دارد که شهروندان در آن سکونت دارند ولی متاسفانه ملک آنها در اراضی کشاورزی قرار گرفته است.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان اصفهان توضیح داد: برای رفع مشکل ساکنین این املاک کارگروه سه جانبه در اداره راه و شهرسازی، استانداری و شهرداری تشکیل شود و طرح اقتصادی - اجتماعی تهیه کنند زیرا آنها در حال حاضر امکان بازسازی و نوسازی ملک خود را ندارد و تحت فشار هستند.

این مقام مسئول ادامه داد:  طرح جامع اراضی کشاورزی ناژوان، مصوب شورای معماری شهر سازی است که در آن سند  رویکردهای مدیریتی پارک جنگلی ناژوان مشخص شده است که بر اساس آن باید برای حفظ اراضی اقدام کرد.

وی با بیان اینکه رویکرد جدید مدیریت ناژوان گردشگری کشاورزی است، گفت: باید در ناژوان در حوزه گردشگری، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی برنامه‌ریزی شود.

قائلی در ارتباط با اقدامات انجام شده در مجموعه ناژوان اصفهان گفت: خط‌ کشی جاده سلامت و معابر، بعد از حدود ۶ سال  انجام شد و حدود ۱۸ کیلومتر خط‌کشی معابر به صورت ترافیکی در سطح ناژوان انجام شد.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان اصفهان ادامه داد: بعد از مدت ها ظرف ۳۳ روز به همت اهالی ، کشاورزان و گروه های جهادی و مردمی مادی بزرگ ناژوان و انهار آن را از ضلع جنوبی محدوده دستگرد و نیروگاه تا درخت چنار مرتضی به طول ۸ کیلومتر  لایروبی و احیا شد.

این مقام مسئول درخصوص بودجه مجموعه ناژوان گفت: امسال بودجه مدیریت ناژوان ۱۳۱ میلیارد تومان است که این رقم در سال گذشته ۱۲۱ میلیارد تومان بوده است.

افزایش ۵۰ درصدی بازدیدها از مجموعه ناژوان نسبت به سال ۹۸

مدیر ساماندهی ناژوان بیان کرد: در باغ پرندگان حدود ۲ هزار و ۵۰۰ پرنده در قالب ۱۲۰ گونه وجود دارد که طی شش ماه گذشته ۱۴ گونه در ۲۰ قطعه پرنده به آن اضافه شده است.

 وی افزود:در سه ماهه نخست امسال ۳۵۰ هزار نفر از باغ پرندگان ، ۱۱۵ هزار نفر از مجموعه خزندگان ، از باغ گیاهان گرمسیری ۲۶ هزار نفر و از باغ موزه صدف‌ها ۸هزار نفر بازدید کرده اند.

مهدی قائلی بیان کرد: همچنین از ابتدای تابستان امسال میزبان ۷۸هزار نفر در باغ پرندگان، ۴۰ هزار نفر در مجموعه خزندگان، ۷هزار نفر در باغ گیاهان گرمسیری و ۲هزار و ۵۰۰ نفر در باغ‌موزه صدف‌ها بوده ایم.

نشست ناژوان اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه