English

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خبر داد؛

شست و شوی شبانه درخت‌ها و درختچه‌ها در شهر اصفهان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان از شست و شوی شبانه درخت‌ها و درختچه‌های شهر اصفهان خبر داد.

شست و شوی شبانه درخت‌ها و درختچه‌ها در شهر اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مجید عرفان‌منش گفت: شست و شوی درخت‌ها و درختچه‌ها با هدف پاکسازی و رفع آلودگی از آنها انجام می‌شود و یکی از بندهای قراداد حفظ و نگهداری فضای سبز با پیمانکاران به شمار می‌رود.

وی افزود: این اقدام در ایجاد طراوت و شادابی شهر و زدودن گرد و غبار و آلاینده‌های محیطی، افزایش میزان فتوسنتز درخت‌ها، صرفه‌جویی در میزان سم مصرفی و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی به واسطه کنترل نسبی برخی از آفات برگ‌ها تاثیر مهمی دارد.

عرفان‌منش ادامه داد: تمامی درخت‌های واقع در معابر اصلی و فرعی سطح مناطق با استفاده از محلول آب و صابون مخصوص درخت‌شویی (صابون پتاسیم) یا ماده شوینده معمولی شست و شو می‌شوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: این روش بدون ایجاد آلودگی‌های زیست‌محیطی و تحمیل هزینه‌های سنگین سم‌پاشی، موجب خشک‌ شدن آفات و از بین رفتن آنها می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سال‌های گذشته عملیات شست‌وشوی درختان موجب کاهش حداقل یک نوبت سمپاشی عمومی درختان شهر شده است، تأکید کرد: هدف ما حفظ و نگهداری درخت‌ها و درختچه‌های شهر با وجود بحران کم‌آبی است و امیدواریم این برنامه مهم را محقق کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه