English

به همت سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان؛

گیاهان مقاوم‌ به کم‌آبی جایگزین آب‌دوست‌ها می‌شوند

همه ما می دانیم که طی سال های اخیر بحران کم آبی به جدی ترین و مهم ترین دغدغه مردم و مسولان کشور تبدیل شده است.

گیاهان مقاوم‌ به کم‌آبی جایگزین آب‌دوست‌ها می‌شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، کم آبی به ویژه در استان اصفهان که طی دهه اخیر شاهرگ حیاتی اش، رودخانه زاینده رود را از دست داده و سفره های آب زیرزمینی اش با خشکسالی نگران کننده ای مواجه شده است.

 در چنین شرایطی مدیریت صحیح و اصولی منابع آبی موجود یکی از رسالت‌های اصلی در اقدامات و فعالیت‌های مدیریت شهری است.

سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان نیز که مسولیت صیانت و نگهداری از سرمایه ارزشمندی چون فضای سبز شهر را بر عهده دارد در این راستا مسوولیتی جدی تر و مهم تر بر دوش دارد.

این سازمان به دنبال طراحی و اجرای طرح هایی است که ضمن نگهداری از فضای سبز شهری نسبت به کاهش مصرف میزان آب و صرفه جویی در آن نیز گام های بلندی بردارد.

یکی از طرح های قابل توجه این سازمان در این زمینه، طرح حذف گونه های نیازمند به آب فراوان و جایگزینی گیاهان مقاوم به کم آبی است.

طرحی که مهدی بقایی، معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان نیز چندی قبل بر ضرورت اجرای آن تاکید کرد و کاشت گونه‌های گیاهی با نیاز آبی کم را از برنامه‌های سال آینده سازمان پارک‌ها دانست.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان درباره این اقدام به خبرنگار موج، گفت: هرچند بسیاری از گونه های گیاهیِ نیازمند به آب فراوان راندمان اکولوژیک بیشتری برای شهر دارند اما متاسفانه به دلیل شیوع خشکسالی و ضرورت کاهش میزان مصرف آب ناچاریم گونه های مقاوم را هرچند راندمان اکولوژیک کمتری دارند با گونه های نیازمند به آب جایگزین کنیم.

مجید عرفان منش تاکید کرد: گیاهانی مانند داغ داغان، نسترن، نوش و بلوط زاگرس از جمله گیاهان مقاوم به کم آبی هستند که به زودی در چرخه فضای سبز اصفهان قرار می‌گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه