English

رئیس کل دادگستری مازندران:

شاخص‌های کاهش جمعیت کیفری و رسیدگی به وضعیت زندانیان مورد توجه ویژه قرارگیرد

رئیس کل دادگستری مازندران در جلسه کاهش جمعیت کیفری گفت: شاخص های نوزده‌گانه کاهش جمعیت کیفری در راستای ساماندهی و کاهش تعداد زندانیان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

شاخص‌های کاهش جمعیت کیفری و رسیدگی به وضعیت زندانیان مورد توجه ویژه قرارگیرد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به اینکه شاخص های نوزده‌گانه کاهش جمعیت کیفری در راستای ساماندهی و کاهش تعداد زندانیان مورد توجه ویژه قرار گیرد، اظهار داشت: مدیران زندان و رؤسا و دادستان‌ها باید نگاه حمایتگرانه نسبت به وضعیت زندان‌ها و زندانیان داشته باشند، بحث غربالگری، بازدید مستمر از زندان و رفع مشکلات زندانیان را بیش از گذشته مدنظر و در دستور کار قرار دهند.

وی بر تقویت نظارت بر عملکرد قضات نسبت به زندانیان تأکید کرد و ادامه داد: در بازدیدهایی که توسط دادستان‌ها و مسئولان قضایی صورت می‌گیرد نسبت به مقوله پذیرش وثیقه یا کفالت توجه لازم صورت گیرد و قوت و ضعف‌ها شناسایی و نسبت به رفع نقاط ضعف برنامه‌ریزی صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری مازندران ضرورت فراهم کردن زمینه اشتغال زندانیان را مورد توجه قرار داد و گفت: در بحث اشتغال مددجویان، اگر زمینه اشتغال فراهم شود نه تنها زمینه ارتکاب جرم کاهش می یابد بلکه با فراهم کردن شرایط اصلاحی و تربیتی آنان با درآمدزایی بخشی از مشکلات خانواده آنان رفع شود.

شایان ذکر است، دومین جلسه ماهانه «کاهش جمعیت کیفری» به ریاست رئیس کل دادگستری مازندران و ارتباط ویدئو کنفرانسی با رؤسا و دادستان‌‌های حوزه قضائی نکا، کیاسر و کلاردشت به منظور تبیین عملکرد این حوزه‌ها برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه