English

در بازدید رئیس کل دادگستری مازندران از زندان بهشهر صورت گرفت:

۵ زندانی آزاد و به ۵۸ مددجو مرخصی اعطا شد

رئیس کل دادگستری مازندران به همراه معاون قضایی در امور زندانیان، رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان، رئیس و دادستانهای حوزه های قضایی گلوگاه، بهشهر و نکا و 30 نفر از قضات این حوزه های قضایی از زندان‌ شهرستان بهشهر بازدید کردند و در جریان درخواست‌ها و مشکلات زندانیان قرار گرفتند.

5 زندانی آزاد و به 58 مددجو مرخصی اعطا شد

به گزارش خبرگزاری موج  مازندران، حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق اکبری اظهار داشت: در راستای سند تحول قضایی و تأکیدات رئیس محترم قوه قضائیه، یکی از مهمترین رویکرد‌های دستگاه قضایی استان حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری است.

وی در این بازدید با تأکید بر توجه ویژه قضات به وضعیت زندانیان و فراهم سازی زمینه آزادی آنان با اعطای تأسیسات قانونی، ادامه داد: قضات در بازدید‌های خود از زندان متناسب با دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری برای زندانیان واجد شرایط، فراهم سازی مقدمات آزادی آنان را مد نظر قرار دهند چون  زندان جای هر مجرمی نیست و فقط مجرمان خطرناک که امنیت اجتماعی و روحی و روانی مردم را بر هم می‌زنند باید زندانی شوند.

رئیس کل دادگستری مازندران بیان داشت: بازدید‌های هدفمند و کاربردی از زندان‌ها علاوه بر جلوگیری از تضییع احتمالی حقوق زندانیان تقویت روحیه مددجویان زندان‌ها را نیز فراهم می‌کند.

حجت الاسلام اکبری تأکید کرد: این بازدید‌ها به منظور دیدار چهره به چهره با زندانیان و بررسی مشکلات مددجویان انجام می‌شود تا زندانیان بدون واسطه و مستقیم با قضات ارتباط بگیرند و مشکلاتشان را بیان کنند و نیز در این دیدار‌ها برای برخی از پرونده‌ها که نیاز به بررسی و پیگیری در محاکم قضایی دارد دستور پیگیری داده می‌شود.

گفتنی است؛ زندانی واجد شرایط آزاد و 58 زندانی نیز به مرخصی اعزام شدند و با 150 زندانی نیز دیدار چهره به چهره انجام و نسبت به بررسی مشکلات آنان دستور لازم داده شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه