English

رئیس کل دادگستری مازندران تأکید داد:

تسریع روند راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در زندان های مازندران

رئیس کل دادگستری مازندران بر برطرف کردن موانع استقرار دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در زندان ها و تسریع در راه اندازی این دفاتر تأکید کرد.

تسریع روند راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در زندان های مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری در هشتمین جلسه ماهانه هیأت هماهنگی، نظارت و پیگیری موضوع ماده 27 دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندانها در سخنانی ضمن تبریک دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، انقلاب اسلامی را نعمت بزرگی دانست و اظهار داشت: همه ما باید شکرگزار این نعمت باشیم و در جهت جلب رضایت مردم و افزایش علاقمندی مردم به انقلاب و دستاوردهای آن، با قضاوت درست، رسیدگی بهنگام پرونده ها و رفتار خوب با مردم از همه ظرفیت های فردی و قانونی استفاده کنیم.

وی به موضوع تفکیک و طبقه بندی زندانیان و ملاقات الکترونیکی خانواده های زندانیان با زندانی اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه اقدامات خوبی با توجه به امکانات موجود در زمینه تفکیک و طبقه بندی زندانیان و همچنین افزایش درصد ملاقات های الکترونیک صورت گرفته که کافی نیست و باید مورد توجه و پیگیری بیشتری قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری مازندران بر تعیین تکلیف سریع محکومان به قصاص و اعدام تأکید کرد و گفت: زمانی که حکم اعدام صادر شده و قطعیت یافته ولی اجرا نشود یا به عبارتی فاصله بین ارتکاب جرم و مجازات بسیار طولانی شود جنبه بازدارندگی جرم کاهش می یابد در حالی که مردم توقع احقاق حق خود و مجازات به موقع مجرمین را دارند.

وی همچنین بازدید مستمر از زندان ها را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: بازدید از زندان ها در کاهش جمعیت کیفری و ساماندهی امور زندانیان بسیار مؤثر است و بازدیدها نباید محدود به رؤسای دادگستری و دادستان ها شود بلکه همه قضات استان به صورت هدفمند و زمانبندی شده از زندان ها بازدید کنند تا از نزدیک در جریان مشکلات زندانیان قرار گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری همچنین به موضوع استفاده از مجازاتهای جایگزین حبس اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: قضات محترم در جهت کاهش جمعیت کیفری از همه ظرفیت های قانونی به منظور صدور احکام جایگزین مجازات حبس استفاده کنند.

وی در پایان بر استفاده قضات و کارکنان از سامانه های الکترونیکی و ثبت اقدامات و تصمیمات قضایی تأکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه