English

مراد فتحی:

زندانیان دارای شاکی خصوصی در اردبیل شناسایی می شوند

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اردبیل گفت: زندانیان دارای شاکی خصوصی در اردبیل شناسایی می شوند.

زندانیان دارای شاکی خصوصی در اردبیل شناسایی می شوند

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، مراد فتحی مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان با تقدیر از برگزاری با شکوه مراسمات دهه اول محرم و سوگواری سید و سالار شهیدان در زندان های استان اردبیل از روسای زندان ها خواست تا از حال هوای موجود در ماه های محرم و صفر برای تبیین اندیشه عاشورایی و فرهنگ استقامت و شهادت بهره ببرند .

فتحی با اشاره به ابلاغ بخشنامه سیاست کاهش جمعیت کیفری و ساماندهی امور زندان ها از سوی ریاست قوه قضائیه خواستار اهتمام تمام مسوولان زندان ها وستاد اداره کل برای اجرایی شدن این دستور العمل شد .

وی بیان کرد: بنا به دستور مدیرکل زندان ها روسای زندان ها موظف شدند در هماهنگی با مقامات قضایی استان دستور العمل ساماندهی امور زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان ها را که از سوی ریاست قوه قضائیه ابلاغ شده است به صورت جدی پیگیری نمایند .

به گفته فتحی در صورت اجرایی شدن این دستور العمل میزان ورودی زندانیان تحت قرار به تعداد قابل توجهی کاهش خواهد یافت .

مدیرکل زندان ها گفت : « همدلی خوبی در بین مسوولان ارشد دادگستری کل استان ، روسای دادگستری و داستان های شهرستان ها با زندان ها در استان اردبیل شاهد هستیم که این امر قطعاً به اجرایی شدن این بخشنامه کمک شایان توجهی خواهد نمود . »

وی با تقدیر از دیدگاه مثبت رئیس کل دادگستری استان افزود : « نگاه مسوولان قضایی استان زندان زدایانه است . این یک فرصت طلایی است تا کسانی که مستحق ماندن در زندان نیستند را با راه کار قانونی از زندان آزاد نموده و به آغوش خانواده هایشان بفرستیم . »

فتحی تاکید کرد : « ما نیز همچون مسوولان ارشد قضایی استان بر این باوریم که کسانی باید در زندان ها باشند که آزادی آنها امنیت جامعه را مختل می کند و افرادی که با جرایم کوچک و یا غیر عمد راهی زندان شده اند باید با استفاده از ظرفیت های قانونی آزاد شوند . »

مدیرکل زندان های استان اردبیل از روسای زندان ها خواست تا زندانیانی را که دارای شاکی خصوصی هستند و مدت زیادی است در زندان ها اقامت دارند شناسایی نموده و با دعوت از شاکیان آنها از طریق شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان به صلح و سازش در میان شاکی و زندانی اقدام کنند تا از این طریق تعدادی از زندانیان از زندان های استان با استفاده از ظرفیت صلح و سازش و کمک خیرین آزاد شوند .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه