English

توسط سازندگان کیش صورت گرفت؛

آغاز ساخت ۴۰ واحد مسکونی برای زلزله‌زدگان هرمزگان

دبیر کل مجمع سازندگان و نوآوران کیش گفت: با سرمایه‌گذاری اعضای این مجمع، ۴۰ واحد مسکونی در منطقه زلزله‌زده سایه خوش هرمزگان ساخته می‌شود.

آغاز ساخت ۴۰ واحد مسکونی برای زلزله‌زدگان هرمزگان
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، طهمورث قاسمی دبیرکل مجمع سازندگان و نوآوران کیش صبح امروز (۲۶ مرداد) در نشست خبری اظهار کرد: زلزله اخیر هرمزگان موجب آسیب به هم‌وطنان و تخریب تعدادی از منازل مسکونی منطقه سایه خوش هرمزگان شد.

وی عنوان کرد: با پیگیری معصومه پاشایی‌مهر رئیس فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن‌زاده و امام جمعه کیش و با سرمایه‌گذاری مجمع سازندگان کیش این واحدهای مسکونی ساخته می‌شود.

قاسمی با اشاره به اینکه مرحله اول ساخت واحدهای مسکونی به پایان رسیده است، تصریح کرد: براساس ماده ۶۵ احکام دائمی، سازمان‌های مناطق آزاد موظف به زدودن چهره فقر از مناطق آزاد هستند و به همین منظور مجمع سازندگان کیش برای کمک به مردم زلزله‌زده سایه خوش هرمزگان اقدام به ساخت این واحدهای مسکونی کرده است.

دبیر مجمع توسعه، نوآوری و سازندگان کیش در بخش دیگری از سخنان خود به حذف معافیت مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: معافیت مالیاتی که از ظرفیت‌های مناطق آزاد است نباید از بین و یا تحلیل برود.

قاسمی عنوان کرد: در جلسه وزیر اقتصاد و دارایی با رئیس فراکسیون مناطق آزاد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد با کاهش مشوق‌های مناطق آزاد موافق نبود و نظر موافق خود مبنی بر معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد کارکنان مناطق آزاد را نیز اعلام کرد.

وی با بیان اینکه پیگیری بازگشت معافیت مالیاتی با توجه به همراهی وزیر اقتصاد و مجلس نیاز به تلاش و جدیت دارد و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد متولی اصلی پیگیری‌ این موضوع است، تصریح کرد: معافیت مالیاتی مناطق آزاد یک مطالبه جدی و عمومی است و خبرنگاران در انعکاس این مطالبه جدی نقش مؤثری دارند.

دبیر کل مجمع سازندگان و نوآوران کیش با اشاره به اینکه تصویر نادرستی از مناطق آزاد ترسیم شده که در سیاست‌گذاری تصمیم‌سازان مؤثر بوده است، خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری درست برای مناطق آزاد می‌تواند به پیشرفت و توسعه مناطق کمک کند.

کاهش معافیت مالیاتی در مناطق آزاد صورت نخواهد گرفت

وی با بیان اینکه معافیت مالیاتی مناطق آزاد از ۲۰ سال به ۵ سال تقلیل نخواهد یافت، بیان کرد: این مطلب نادرست است و وزیر اقتصاد نیز در جلسه‌ای با حضور رئیس فراکسیون مناطق آزاد، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس گمرک و رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام کرد که کاهش معافیت مالیاتی در مناطق آزاد صورت نخواهد گرفت.

قاسمی با اشاره به اینکه منطقه آزاد کیش سه شرط محصور بودن، تراز تجاری مثبت و خارج از بافت جمعیتی بودن را داراست، تصریح کرد: بسیاری از مناطق آزاد کشور این شروط را ندارند و بنابراین بسیاری از معافیت‌ها و مشوق‌ها شامل حال آن نمی‌شود اما در جزیره کیش که این سه شرط موجود است، حتماً مشوق‌های مالیاتی نیز وجود دارد.

وی در خصوص معافیت مالیاتی کارکنان مناطق آزاد نیز عنوان کرد: رأی دیوان عدالت اداری در خصوص این موضوع موجب شد کارکنان مناطق آزاد از معافیت مالیاتی برخوردار نشوند. برای رفع این مشکل تنها هیئت عمومی دیوان عدالت اداری می‌تواند رأی صادره را فسخ کند و یا اینکه مجلس از طریق مصوبه در قالب طرح و لایحه موضوع را حل کند.

دبیرکل مجمع سازندگان و نوآوران کیش با اشاره به اینکه لایحه مسیر طولانی‌تری نسبت به طرح دارد، ابراز داشت: پیگیری این موضوع بیش از دو سال طول می‌کشد اما کوتاه‌ترین مسیر برای بازگشت معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد کارکنان مناطق آزاد ارائه طرح به مجلس است.

قاسمی با بیان اینکه نماینده اروند و آبادان در مجلس شورای اسلامی چندی پیش این طرح را مطرح کرده و به دلیل پیگیری نکردن موضوع متوقف شد، تصریح کرد: مسئله معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد کارکنان مناطق آزاد موضوع جدی است که باید پیگیری شود.

دبیرکل مجمع سازندگان و نوآوران کیش با اشاره به اینکه وزیر اقتصاد و دارایی نیز در خصوص این موضوع اعلام موضع کرده و در حال حاضر شرایط برای پیگیری معافیت مالیاتی کارکنان مناطق آزاد فراهم است، اضافه کرد: مناطقی که از استانداردهای لازم برخوردار باشند و حتماً مشوق‌های مالیاتی نیز در آن‌ها موردتوجه قرار می‌گیرند.

قاسمی با اشاره به اینکه ظرفیتی در ماده ١٠ است که می‌توان از آن برای کیش استفاده کرد، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، رئیس فراکسیون مناطق آزاد و وزیر امور اقتصاد و دارایی با ظرفیت‌ها و مشوق‌های مناطق آزاد موفق هستند و همکاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد نیز می‌تواند به تسریع امور کمک کند.

نقش خبرنگاران در پیگیری مطالبات مردم کیش

وی در ادامه در خصوص ساخت واحدهای مسکونی برای زلزله‌زدگان سایه خوش هرمزگان و پیگیری رفع مشکلات کیش ازجمله بازگشت معافیت‌های مالیاتی صحبت کرد و با تجلیل از تلاش مؤثر خبرنگاران در انعکاس اخبار و رویدادهای جزیره کیش با استناد به تعابیر مولانا شاعر برجسته کشورمان، گفت: خبرنگاران غلامان قمر و به دنبال نورافشانی و زدودن تاریکی‌ها هستند.

قاسمی با اشاره به اینکه خبرنگاران با سرعت و صحت اخبار جزیره کیش را مخابره می‌کنند و می‌توانند در پیگیری مطالبات مردمی نقش مؤثری داشته باشند، بیان کرد: مهم‌ترین کار یک خبرنگار پیدا کردن خرابی‌ها و کاستی‌هاست و با زدودن تاریکی‌ها با اطلاع‌رسانی درست به کشف حقیقت می‌پردازد.

دبیر کل مجمع سازندگان و نوآوران کیش کار خبرنگاران را فصل مشترکی با کار انبیا الهی عنوان کرد و افزود: روشنگری و اطلاع‌رسانی مهم‌ترین وظایف خبرنگاران در جزیره کیش است و اصحاب رسانه این وظیفه سنگین را به دوش می‌کشند. در شرایط حساس کنونی برنامه‌ریزی برای پیشرفت و توسعه کیش بسیار مؤثر است و خبرنگاران نقش مهمی در ایجاد گفتگو و وفاق اجتماعی بین نخبگان و بخش‌های خصوصی و دولتی دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه