English

مدیرکل میراث فرهنگی:

مرمت قلعه تاریخی بابک با جدیت دنبال می‌شود

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌ شرقی از تداوم عملیات مرمت و استحکام‌ بخشی قلعه تاریخی بابک خبر داد.

مرمت قلعه تاریخی بابک با جدیت دنبال می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌ شرقی اظهار داشت: با توجه به اینکه قلعه تاریخی بابک از جمله مقاصد مهم گردشگری آذربایجان شرقی محسوب می‌شود، ساماندهی و حفاظت از این بنای تاریخی فاخر به‌ صورت مستمر تحت نظارت متخصصان حوزه میراث‌ فرهنگی آذربایجان شرقی انجام می‌ شود.

وی ادامه داد: پس از اتمام فاز یک پروژه نیرو رسانی به قلعه تاریخی بابک و  در ادامه عملیات مرمتی و حفاظتی، طی اقدامات جدید مرمت و استحکام‌بخشی، پی و دیوارها ساماندهی و بهسازی کف فرش و پله‌های مسیر و همچنین پوشش سقف قسمت تالار در دستور کار قرار گرفته و در حال اجرا است.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه عملیات مرمت و حفاظت از قلعه تاریخی بابک یکی از پروژه‌های بلندمدت استان است، یادآور شد: این عملیات به‌ صورت مستمر توسط متخصصان میراث‌ فرهنگی استان انجام می‌پذیرد که در اجرای آن همراهی و همکاری گردشگران برای پیشبرد این هدف مهم ضروری است.

گفتنی است قلعه بابک در ارتفاع ۲ هزار و ۳۰۰ متری در فاصله ۳ کیلومتری شهرستان کلیبر و  ۱۸۰ کیلومتری شمال شرق تبریز واقع شده است که از جاذبه های تاریخی بسیار ارزشمند آذربایجان شرقی برای گردشگران محسوب می شود.

این قلعه تاریخی به تاریخ ۲۵ اسفند سال ۱۳۴۵ با شماره ۶۲۳ به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه