English

مدیرکل میراث‌ فرهنگی آذربایجان شرقی:

تبریز و آنکارا در زمینه تبادل گردشگر همکاری می‌کنند

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌ شرقی گفت: تبریز و آنکارا در زمینه تبادل گردشگر بین این دو شهر قدیمی و تاریخی همکاری می‌کنند.

تبریز و آنکارا در زمینه تبادل گردشگر همکاری می‌کنند

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده، با اشاره به دیدار اخیر مدیر یکی از شرکت های معتبر گردشگری بخش خصوصی ترکیه از ظرفیت های گردشگری آذربایجان شرقی، اظهار داشت: در این دیدار ضمن تبیین برنامه‌های مشترک گردشگری مابین ترکیه و ایران، بر تبادل هیات ها و کاروان های گردشگر بین شهرهای تبریز و آنکارا تاکید شد.

وی با بیان اینکه شرکت مزبور در زمینه گردشگری فعالیت دارد، اظهار داشت: طبق مذاکرات انجام شده در این جلسه، برنامه دیدار و تبادل نظر با مدیران گردشگری و میراث‌ فرهنگی آنکارا در دستور کار قرار گرفت تا برنامه‌های مشترک معرفی جامع ایران و به خصوص ظرفیت های گردشگری آذربایجان و تبریز تحت نظر کارشناسان تبیین شود.

حمزه زاده ادامه داد: با توجه به نزدیکی فرهنگی، تاریخی و روابط برادرانه جمهوری اسلامی ایران و منطقه آذربایجان با جمهوری ترکیه، در این دیدار برنامه‌های مشترک توسعه گردشگری بین آنکارا و تبریز مورد بررسی و راهکارهای توسعه و بسط این همکاری ها مورد کنکاش قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی لزوم معرفی جامع تبریز و ایران به جامعه ترکیه و به خصوص قشر جوان این کشور را از جمله خواسته های طرف های ترکیه ای برشمرد و افزود: بر این اساس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی برنامه های مدونی برای تبلیغات حوزه گردشگری برای جامعه ترکیه تهیه می کند.

حمزه زاده اضافه کرد: طبق اظهارات اعضای این هیات، فعالیت هنرمندان صنایع دستی در این کشور با کاهش قابل توجهی مواجه است، لذا طبق درخواست آن‌ها برای معرفی ظرفیت هنری آذربایجان شرقی تعاملات لازم توسط آژانس‌های مسافرتی و هتل‌های ترکیه برای فروش صنایع‌ دستی استان در این کشور انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه اجرای فم‌تورهای ( تورهای آشناسازی) جامع نقش به سزایی در آشنایی مردم ترکیه با آذربایجان شرقی خواهد داشت، اجرای مشترک این تورهای آشناسازی نیز در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با بیان اینکه هماهنگی های لازم برای بررسی مسیرهای گردشگری مورد نظر هیات ترکیه ای انجام شده است، گفت: تبریز، اردبیل، مشهد و تهران جزو مسیرهای اصلی پیشنهادی هیات ترکیه ای برای حضور گردشگران ترکیه ای در ایران می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه