English

امام جمعه کرمانشاه:

شورای فرهنگ عمومی کرمانشاه باید در مشکلات استان بصورت ریشه‌ای ورود کند

امام جمعه کرمانشاه گفت: نباید در خصوص مصوبات شورای فرهنگ عمومی به حرف و اظهار نظر بسنده کنیم و باید بدانیم که این مباحث ریشه ای را عملیاتی و جانانه پیگیری و مشکلات را برطرف کنیم.

شورای فرهنگ عمومی کرمانشاه باید در مشکلات استان بصورت ریشه‌ای ورود کند

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی که با حضور استاندار و آیت الله عراقی نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری، افزود: نباید در خصوص مصوبات این شورا به حرف و اظهار نظر بسنده کنیم و باید بدانیم که این مباحث ریشه ای را عملیاتی و جانانه پیگیری و مشکلات را برطرف کنیم.

آیت الله مصطفی علما با اشاره به اینکه نشاط اجتماعی مورد تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری هم قرار داشته و دارد، گفت: این مفاهیم نیازمند تبیین است لذا باید برای رونق نشاط اجتماعی ساز و کاری را تعریف کنیم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد شادی و نشاط در جامعه نیازمند برنامه ریزی است، گفت: باوجود اینکه امروز مردم با گرانی دست و پنجه نرم می‌کنند اما باید برای مردم توضیح بدیم که ما در گذشته صدها ارباب داشتیم و از تمام کشورها در منطقه ما حضور داشتند اما امروز موشک نقطه زن ما را فقط چند کشور دارند لذا باید برای مردم تبیین شود قبلا چه جایگاهی داشتیم و امروز در چه موقعیتی قرار داریم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در ادامه بر حفظ و تقویت بنیان خانواده تاکید کرد و افزود: در گذشته بسیاری از ازدواج ها به خاطر والدین صورت می گرفت و خانواده از چنین جایگاه والایی برخوردار بود اما امروز وضعیت فرق کرده است لذا باید ریشه های این بی تفاوتی را در جوانان نسبت به خانواده پیدا و برای حل آن کار کنیم.

آیت الله علما با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب بر معنویت و اخلاق تاکید ویژه ای داشتند در ادامه اظهار داشت: ۶۰ کشور دست به دست هم دادند تا در جنگ تحمیلی جمهوری اسلامی را شکست دهند اما اگر نبود آن روحیه معنویت، اخلاق، دعاها، عاشوراها و سینه زدن ها هرگز نمیتوانستیم در برابر دشمن ایستادگی کنیم و پیروز نمی شدیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه فضای مجازی را قاتل بچه های امروزی دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر فقط مربوط به حجاب و عفاف نیست بلکه در برابر رشوه خواری، زمین خواری و حقی را ناحق کردن هم باید حساس باشیم و تذکر بدیم لذا باید جوانان را طوری تربیت کنیم تا بتوانند با حداقل های زندگی یکدیگر بسازند و زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه