English

محمود قلیزاده خبر داد:

اجرای ۲۷۹ سازه آبخیزداری در استان اردبیل

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: از سال ۹۵ تاکنون ۲۷۹ سازه آبخیزداری در نقاط مختلف این استان اجرا شده است.

اجرای ۲۷۹ سازه آبخیزداری در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، محمود قلی زاده ، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۸۳ بند آبخیزداری در استان در دست اجراست که برای اجرای این بندها ۴۵ میلیارد و ۸۶۹ هزار و ۷۰۰ تومان اعتبار مصوب و ابلاغ شده است.

وی افزود: پروژه‌های پیشران توسعه در حوزه آبخیز استان با هدف حفظ و پایداری آب، افزایش ذخیره آب در حوزه آبخیزداری، جلوگیری از فرسایش خاک، تاخیر در روان آب‌ها و جلوگیری از سیل و تخریب مراتع و پوشش گیاهی در اولویت اجرایی قرار گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ذخیره نزولات آسمانی، افزایش پوشش گیاهی و تغذیه آبخوان‌ها را از دیگر اهداف اجرای پروژه‌های آب‌خیزداری ذکر کرد و گفت: احداث سازه‌های سنگی گابیونی، بندهای زیرزمینی و دو منظوره پخش سیلاب و کنتور فارو از جمله اقدامات انجام گرفته در حوزه آبخیزداری استان است.

به گفته قلی زاده، سال گذشته مطالعات تفصیلی و اجرایی آبخیزداری در ثمرین در سطح چهار هزار و ۶۱۴ هکتار، در نیر ۶ هزار و ۴۹۵ هکتار، کوثر ۹ هزار و ۵۹۰ هکتار، خلخال ۲ هزار و ۸۰ هکتار و اصلاندوز هم ۲ هزار و ۶۳۶ هکتار انجام شده است.

وی با اشاره به اعتبارات حوزه آبخیر ارس، بالهارود و سفیدرود گفت: برای حوزه ارس با حجم مصوب ۲۶ هزار و ۴۶۵ مترمکعب و ۱۳ هزار و ۳۸ هکتار سطح پوشش ۲۶۳ هزار و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل بیان کرد: همچنین برای حوزه بالهارود با حجم مصوب ۱۷ هزار و ۱۱۷ مترمکعب و سطح پوشش ۶ هزار و ۸۵ هکتار، ۴۶۶ هزار و ۶۹۶ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

قلی زاده می گوید: برای حوزه سفیدرود هم در ۶ هزار و ۴۱۲ مترمکعب با حجم پوشش ۲ هزار و ۱۹۲ هکتار به میزان ۷۸ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار در سال گذشته مصوب شده است.

استان اردبیل ۹۰۲ هزار و ۴۰۰ هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان‌بند و همچنین ۶۹ هزار هکتار جنگل دارد. این استان دارای سه حوضه آبخیز ارس، بالهارود و سفیدرود است.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه