English

محمود قلی‌زاده:

۵ پروژه آبخیزداری در استان اردبیل به بهره برداری می رسد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: 5 پروژه آبخیزداری در شهرستان‌های اردبیل،نیر،سرعین، مشگین شهر و اصلاندوز مغان به بهره‌برداری می رسد.

5 پروژه آبخیزداری در استان اردبیل به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، محمود قلی زاده ، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل در نشست با خبرنگاران گفت: این پروژه‌ها با اعتبار سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اجرا شده که با افتتاح آن حفظ و پایداری آب و امکان افزایش ذخیره آب در حوزه آبخیز مناطق مذکور انجام می‌شود.

وی از اجرایی شدن ۱۱ پروژه پیشران توسعه در حوزه آبخیزداری این استان با تامین اعتبار لازم خبر داد و افزود: پروژه‌های پیشران توسعه در حوزه آبخیز استان با هدف حفظ و پایداری آب، افزایش ذخیره آب در حوزه آبخیز، جلوگیری از فرسایش خاک، تاخیر در روان آب‌ها و جلوگیری از سیل و تخریب مرتع و پوشش گیاهی در اولویت اجرایی قرار گرفته و از محل سفر رئیس جمهور به اردبیل هم ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه‌ها مصوب شد که از این میزان ، ۲۰۰ میلیارد ریال برای اجرای بندهای آبخیز ابلاغ شده و یقیه اعتبار هم بزودی تحقق خواهد یافت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ذخیره نزولات آسمانی، کنترل سیل و فرسایش خاک، افزایش پوشش گیاهی و تغذیه آبخوان‌ها را از اهداف اجرای پروژه‌های آبخیزداری ذکر کرد و گفت: احداث سازه‌های سنگی گابیونی، بندهای زیرزمینی و دو منظوره پخش سیلاب و کنتور فارو از جمله اقدامات انجام گرفته در حوزه آبخیز استان است.

قلی زاده از رفع تصرف ۴۱۲ هکتار از اراضی ملی این استان در سال جاری خبر داد و گفت: جهت جلوگیری از تخریب منابع طبیعی این تعداد از اراضی ملی از متصرفان خلع ید و به بیت‌المال باز گردانده شده است.

وی می گوید: همچنین در سال‌جاری با تلاش شبانه‌روزی ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی استان و کنترل گلوگاه‌های قاچاق فرآورده‌های جنگلی ۶۷۶ اصله چوب‌آلات و بیش از ۶ تن زغال قاچاق جنگلی کشف و ۱۱۶ باب کوره زغال تخریب شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل بیان کرد: ماموران یگان حاظت منابع طبیعی اقدامات خود را برای محافظت از مراتع نیز افزایش داده‌اند و به هر نحو ممکن جلوی تخریب مراتع در این استان گرفته می‌شود.

قلی زاده افزود: هدف از این حرکت، مشارکت حداکثری مردم با گروه‌های جهادی در امر توسعه درخت‌کاری، حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و عرصه‌های خدادادی و احیای فرهنگ حمایت و توسعه پوشش گیاهی در جامعه می باشد.

کاشت سه هزار و ۴۰۰ اصله نهال به یاد شهدا ،مانور جنگل‌گردی،دیدار با خانواده شهدا،کاشت نهال در محوطه اداره کل منابع طبیعی و کاشت نهال در دانشگاه محقق اردبیلی از جمله برنامه های هفته منابع طبیعی استان اعلام شده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه