English

مدیر عامل شرکت پالایش گازایلام خبر داد؛

مکانیزه شدن تخلیه و شارژ بسترهای نمزدایی و کاتالیستی در پالایشگاه گاز ایلام

مدیر عامل شرکت پالایش گازایلام گفت: در تعمیرات اساسی امسال عملیات تخلیه و شارژ مجدد کاتالیست راکتورهای واحد بازیافت گوگرد و ماده جاذب بسترهای نمزدایی واحد بازیابی اتان برای اولین بار بصورت مکانیزه انجام شده است.

مکانیزه شدن تخلیه و شارژ بسترهای نمزدایی و کاتالیستی در پالایشگاه گاز ایلام

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، روح اله نوریان اظهار داشت: در دوره‌های قبلی، بسترها به روش سنتی تخلیه و شارژمی شدند که با برنامه ریزی های صورت گرفته و مذاکره با شرکت های دانش بنیان، در این دوره تصمیم به استفاده ازروش تخلیه و شارژ بصورت مکانیزه گردید.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این موضوع از خدمات تخصصی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان بومی استفاده شده است، اظهارداشت:استفاده از این روش علاوه بر بهبود شرایط زیست محیطی به جهت جلوگیری از پراکندگی گرد و غبار مواد شیمیایی در فضای آزاد در حین تخلیه مکانیزه،عدم نیاز به حضور نفرات در فضای بسته در حین عملیات شارژ بستر و تاثیر مستقیم بر کاهش زمان تعمیرات اساسی در مقایسه با دوره‌های پیشین را در پی دارد.

نوریان به سایر مزایای مکانیزه شدن این موضوع اشاره و تصریح کرد: توزیع یکنواخت مدیا درلایه‌های مختلف بسترها به دلیل استفاده ازروش مکانیزه و سرعت مناسب و بدون وقفه به جهت عدم نیاز به تعویض نفر داخل بستر و با سرعت بارگیری ۸ تن در ساعت در زمان شارژ، جلوگیری از تعطیلی دیگر جبهه‌های کاری به دلیل کاهش قابل ملاحظه تولید گرد و غبار در حین عملیات تخلیه و شارژ بسترها و کاهش زمان تمیزکاری و آماده شدن آنها جهت آغاز عملیات بارگیری و غیره می باشد.

مدیر عامل شرکت پالایش گازایلام خاطرنشان کرد: در تعمیرات اساسی امسال، سه بستر نمزدای گاز و دو بستر کاتالیستی بازیافت گوگرد به صورت کامل و لایه بالایی یک بستر کاتالیستی دیگر به میزان مجموع ۲۲۰ تن تخلیه و شارژ شدند.

وی در پایان از همکاری واحدهای مهندسی، حمل و نقل، بازرسی‌فنی، انبار، ایمنی، بهره‌برداری و سایر واحدها برای انجام موفقیت‌آمیز این عملیات قدردانی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه