English

حجت الاسلام حسین شریعتی‌نژاد:

مشهدالرضا (ع) غرق در ماتم تاسوعای حسینی (ع)

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی بیان کرد: حرم ملائک نشین رضوی میزبان جمع بی شماری از زائران سوگوار و هیات‌های عزاداری شده و عاشورائیان ذکر یا حسین (ع) و یا عباس (ع) بر لب دارند و با دست‌هایی که بر ماندن بر مکتب حسین (ع) تجدید عهد می‌کنند.

مشهدالرضا (ع) غرق در ماتم تاسوعای حسینی (ع)

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین حسین شریعتی‌نژاد معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی اعلام کرد: حرم ملائک نشین رضوی میزبان جمع بی شماری از زائران سوگوار و هیات‌های عزاداری شده است.

حجت الاسلام شریعتی‌نژاد افزود: آنان در مصیبت شهادت سید و سالار شهیدان و یاران باوفایشان به این آستان ملکوتی مشرف شده اند و با دل‌های غمگین و گداخته از داغ حضرت عباس (ع) و چشمانی اشکبار در این مصیبت سنگین عزاداری و سوگواری می‌کنند.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: عاشورائیان ذکر یا حسین (ع) و یا عباس (ع) بر لب دارند و با دست‌هایی که بر ماندن بر مکتب حسین (ع) تجدید عهد می‌کنند برسر و سینه می‌زنند و درس وفاداری، ادب و شجاعت علمدار و سقای کربلا را مرور می‌کنند.

وی همچنین اظهار کرد: هیات‌های عزادار بسیاری از نقاط مختلف کشور و حتی از دیگر بلاد اسلامی مراسم سوگواری خود را در کنار مضجع شریف امام هشتم برگزار کرده اند تا از محضر امام رئوف براین مصیبت تسلی جویند.

 تاسوعای حسینی

حجت الاسلام شریعتی‌نژاد گفت: اهل حرم در حالی که همه یک صدا می‌خوانند؛ "میر و علمدار نیامد سید و سالار نیامد" به ساحت  ماه منیر  بنی هاشم؛ باب الحوائج؛ حضرت ابوالفضل العباس (ع) دست توسل می‌زنند.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی متذکر شد: به همین مناسبت امروز ویژه برنامه‌هایی در حرم رضوی تدارک  شده است و ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی در تاسوعای حسینی از بعد از اذان صبح و با قرائت زیارت امین الله و زیارت‌نامه عاشورا آغاز شد و با مرثیه‌سرایی مداحان و ذاکران ادامه یافت.

وی تصریح کرد: بخش دوم مراسم عزاداری روز تاسوعا نیز، از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه در رواق امام خمینی (ره)، با مرثیه‌سرایی امیر عارف و مصطفی قاآنی آغاز می‌شود و در این مراسم آیت الله سیداحمد علم‌الهدی به سخنرانی و مقتل‌خوانی می‌پردازد.

حجت الاسلام شریعتی‌نژاد یادآور شد: ویژه برنامه شب تاسوعای حسینی نیز دیشب با حضور زائران عزادار در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد و سخنرانی آیت الله محسن کازرونی و ذکر مصیبت و مرثیه‌خوانی مداحان اهل بیت (ع) از برنامه‌های این مراسم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه