English

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد؛

آغاز اجرای پویش پیشگیری از حوادث ترافیکی در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ، از آغاز اجرای پویش پیشگیری از حوادث ترافیکی با محوریت طرح همیار-پزشک در سراسر استان فارس خبر داد.

آغاز اجرای پویش پیشگیری از حوادث ترافیکی در فارس

به گزارش خبرگزاری موج فارس، «عباس رضائیان زاده»معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: حوادث ترافیکی، نخستین علت مرگ در نوجوانان و جوانان ۵ تا ۲۹ سال است؛ هر ۴ دقیقه یک کودک در معابر ترافیکی دنیا، دچار مرگ زودهنگام می‌ شود و تعداد بسیار بیشتری نیز آسیب می‌ بینند.
او افزود: این وقایع دردناک باعث غم و اندوه فراوان، همراه با فشار اقتصادی برای خانواده‌ ها و جوامع و هدر رفتن منابع با ارزش جوامع شده و هزینه های بسیاری را بر سیستم بهداشت و درمان کشور تحمیل می کند.
معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: استفاده از صندلی محافظ کودک، خطر آسیب جدی به کودکان ۴ تا ۷ ساله را تا ۹۵ درصد کاهش می‌ دهد و می تواند دست کم ۶۰ درصد از مرگ ‌ها را کاهش دهد.
 رضائیان زاده با ابراز تاسف نسبت به اینکه هفت درصد از کل جانباختگان حوادث ترافیکی در ایران را کودکان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: امیدواریم با ابلاغ اجرایی شدن قانون الزام به استفاده از صندلی کودک که در سال ۱۳۹۷ در لایحه اصلاح ماده ۱۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی آورده شده است، شاهد کاهش این حوادث ناگوار باشیم.


او با تاکید بر این موضوع که نبستن کمربند ایمنی یکی از عوامل خطر بروز مصدومیت‌ های شدید و کشنده ناشی از وقوع حوادث ترافیکی است، گفت: استفاده از کمربند ایمنی، خطر مرگ و آسیب‌ های شدید بین رانندگان و سرنشینان جلوی وسایل نقلیه را بین ۴۵ تا ۵۰ درصد و برای سرنشینان عقب تا ۲۵ درصد کاهش می‌ دهد.


این مقام مسوول در دانشگاه اظهار داشت: کارگروه سوانح و حوادث به عنوان یکی از کارگروه های تخصصی کمیته دانشگاهی بیماری های غیرواگیر با همکاری دستگاه های اجرایی در تلاش است تا با مداخلات لازم در راستای کاهش حوادث ترافیکی اقدام کند.


 رضائیان زاده گفت: با توجه به نتایج ارزشمند به دست آمده در پویش پیشگیری از مرگ خاموش، با استفاده از ظرفیت دانش آموزان، پویش «پیشگیری از حوادث ترافیکی» با اجرای طرح همیار-پزشک و با تاکید بر ترویج استفاده از کمربند ایمنی و صندلی خودرو کودک، آغاز شده و تا پایان مهر ۱۴۰۱ ادامه دارد.
او اضافه کرد: در این پویش، دانش آموزان علاقه مند با استفاده از بستر فضای مجازی و همچنین نشست های حضوری، آموزش های لازم در خصوص راهکارهای پیشگیری از حوادث ترافیکی را فرا می گیرند و این اطلاعات را به اطرافیان خود منتقل می کنند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در پایان پویش به بهترین تولیدات، هدایایی به رسم یادبود اهدا می شود، ابراز امیدواری کرد تا با استفاده از توانایی دانش آموزان در اطلاع رسانی گسترده این پویش، شاهد ارتقای سطح آگاهی جامعه، تغییر نگرش و در نهایت تغییر رفتار ترافیکی جامعه و کاهش حوادث ناگوار ترافیکی و آسیب های آن باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی