English

دهقان پور اعلام کرد؛

برآورد ۱۱۰۰ میلیارد تومان خسارت به کشاورزی فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با توجه به برآورد های اولیه تا کنون بر اثر مخاطرات جوی اخیر بالغ بر 1100 میلیارد تومان به بخش کشاورزی این استان خسارت وارد شده است.

برآورد 1100 میلیارد تومان خسارت به کشاورزی فارس

به گزارش خبرگزاری موج فارس، مجتبی دهقان پور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در نشست وبیناری با وزیر جهاد کشاورزی با موضوع بررسی خسارت های سیل اخیر تصریح کرد: از مجموع 37  شهرستان استان فارس تعداد 26 شهرستان با پدیده های مخاطره آمیز بارندگی سیل آسا و سیل درگیر شده اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه 34 درصد از خسارت ها در زیر بخش زراعت حوزه کشاورزی استان فارس واقع شده است، اظهار کرد: به ترتیب تقریبا 33 درصد در زیر بخش باغبانی، 28 درصد در امور فنی و زیربنایی، 2 درصد در طرح های آبخیزداری، یک و نیم درصد در ایل راه های عشایری و بالغ بر 1 درصد در حوزه دام دچار خسارت شده ایم.

وی با اشاره به اینکه میزان خسارت ها به تفکیک شهرستان ها، ادارات کل تابعه و در زیر بخش های مختلف مشخص و تخمین زده شده است، افزود: پس از بازنگری در برآورد ها، گزارش ها از طریق استانداری فارس به مقام عالی وزارت ارسال می شود.

دهقان پور با تاکید بر اینکه در حال حاضر یک سری اقدامات اضطراری بایستی انجام بدهیم، بیان کرد: به طور مشخص در برخی از شهرستان‌های ما قنواتی آسیب دیده اند که این قنات ها آب برخی از باغ ها و نهالستان‌های زیردست را تامین می کنند؛ خیلی ضروری است برای لایروبی و مرمت این قنوات اعتبار لازم تخصیص یابد.

او با اشاره به اینکه متوسط بارش ها در استان فارس از طریق سامانه اخیر حدود 25 میلیمتر بوده است، ابراز کرد: بیشترین بارندگی در شهرستان‌ کازرون به میزان 65 میلیمتر ثبت شده است؛ متوسط بلند مدت استان فارس 300 میلیمتر بوده که با این بارندگی‌های اخیر به حدود 225 میلیمتر رسید.

در این نشست که به ریاست سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی برگزار شده بود علاوه بر مجتبی دهقان پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس روئسای 15 استان دیگر درگیر سیل نیز حضور داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه