English

خطیب نماز جمعه قم:

غیرت دینی، نیاز جامعه امروز است

خطیب جمعه قم گفت: غیرت دینی، نیاز جامعه امروز است.

غیرت دینی، نیاز جامعه امروز است

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم، افزود: غیرت دینی سبب می‌شود تا جامعه در برابر گناهان و آسیب‌های جامعه به فکر علاج باشند.

وی در ادامه با قدردانی از هیآت مذهبی در زنده نگه‌داشتن شعائر دینی خاطرنشان کرد: تا زمانی که نام و یاد امام حسین(ع) زنده است، آسیبی بر این کشور وارد نخواهد شد.

حسینی بوشهری اضافه کرد: امام حسین (ع) در روز هشتم محرم و پس از قطع آب، با دشمنان اتمام‌حجت کرد تا بعدها در تاریخ گفته نشود که چرا سید و سالار شهیدان قبل از جنگ با دشمن با آن‌ها سخن از روی خیرخواهی و هدایت بیان نکرد.

امام‌جمعه  قم برخی از عبرت‌های عاشورا را موردتوجه قرار داد و خاطرنشان کرد: خیرین و مسئولان هیات‌های مذهبی را تقویت کنند چراکه اگر پای جوانان از این محافل کوتاه شود در مراکز خطرناک‌تری باز می‌شود، رونق عاشورا و عزاداری‌ها دشمنان را ناامید می‌کند.

وی فرارسیدن روز خبرنگار را موردتوجه قرار داد و بیان درکرد: خبرنگاران جهاد گران عرصه فرهنگ هستند و شایسته است در عرصه جهاد تبیین ورود روشنگرانه‌ای داشته باشند.

۱۷ مرداد و سالگرد شهادت شهید محمود صارمی به‌عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود،  گناه را از عوامل اصلی سقوط انسان برشمرد و بیان داشت: شناخت لازم به گناه و ضررهای دنیوی و اخروی آن و عاقبت تلخ گناه‌کاران می‌تواند انسان را از گناه بیزار کند.

حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه گناه ظلم به نفس است، ادامه داد: یکی از ویژگی‌های هشداردهنده قرآن کریم در مورد گناه این است که در روز قیامت هیچ‌کس بار گناه دیگر را به دوش نمی‌کشد و هر کس مسئول عمل خود است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: یکی از آسیب‌های اخلاقی و فرهنگی موجود در جامعه، تلاش عده‌ای برای عادی‌سازی گناه و کوچک شمردن آن است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه