English

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمد عبادی زاده؛

خبرنگاران باید با واقعیات جامعه خویش آشنا باشند

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان گفت: خبرنگاران در حوزه‌های مختلف باید با واقعیات پیرامون جامعه خویش آشنا باشند.

خبرنگاران باید با واقعیات جامعه خویش آشنا باشند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمد عبادی زاده امام‌جمعه بندرعباس در نشست معرفت-بصیرتی که به همت بسیج رسانه سپاه امام سجاد(ع) برگزار شد، اظهار داشت: وظیفه و رسالت رسانه در جهاد تبیین بسیار مهم و حساس است و همچنین شیوه درست انتقال اخبار و بیان حقایق هم از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی بیان داشت: درواقع ضرورت رعایت اخلاق در رسانه‌ها به دلیل قلمرو گسترده آن‌ها نسبت به سایر حرف اهمیت بیشتری دارد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی زاده گفت: هر حرفه‌ای نیازمند به تبیین اخلاق است و بدون در نظر گرفتن مسائل اخلاقی، جامعه با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد شد.

وی در ادامه بیان داشت: حوزه رسانه باید پاک باشد تا افکار جامعه را به‌خوبی مدیریت کند و همچنین پایه اخلاق رسانه صداقت است، رسانه پاک با اصول و معیارهای اخلاقی مطابقت دارد و با شفاف‌سازی واقعیت‌های جامعه را پردازش می‌کند.

امام جمعه بندرعباس ابراز داشت: شناخت اهداف دشمنان تنها راه موفقیت و مقابله با دشمنان است و اگر ما نتوانیم نقاط ضعف و قوت و همچنین آسیب‌های اجتماعی جامعه را به‌درستی بشناسیم به‌طورقطع نمی‌توانیم با ترفندهای دشمن مقابله کنیم.

وی تصریح کرد: خبرنگاران در حوزه‌های مختلف باید با واقعیات پیرامون جامعه خویش آشنا باشند تا بتوانند به درک درستی از حقایق برسند و مطالب مهم جامعه را با شفافیت به اذهان عمومی انتقال دهند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی زاده گفت: در حوزه اخلاق رسانه، خبرنگاران باید امانت‌داری را پیشه کار خویش قرار دهند چراکه گلوگاه رقم زدن سرنوشت جامعه به دست گرفتن افکار جامعه است، اما هرگونه تعصب‌های کورکورانه، دریچه دست‌یابی به حقیقت راه می‌بندد.

وی افزود: امروزه کمپانی‌های بزرگ برای ارتقا جایگاه فعالیت اقتصادی‌شان اخلاق کاربردی را به کار می‌برند و آن‌ها معتقدند که مقوله اخلاق تأثیرات بسزایی در افزایش سطح کیفی راندمان کاری دارد.

امام جمعه بندرعباس گفت: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری؛ برای پیروزی در جنگ رسانه‌ای باید افکار عمومی را مدیریت کنیم، دنیای مجازی بخشی از حقیقت جامعه است، در عصر حاضر، دنیای واقعی با دنیای مجازی تنیدگی دارد و قواعد حاکم بر آن یکی است و هم‌اکنون در حوزه قوانین فضای مجازی با کمبودهایی مواجه هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با اشاره به اینکه در این شرایط مسئولان نیز باید قوانین دنیای حقیقی و مجازی را باهم تطبیق دهند اضافه کرد: اگر سطح آگاهی رسانه‌ها نسبت به ترفند دشمنان بیشتر باشد به‌راحتی می‌توان برای مقابله با دشمن برنامه‌ریزی کرد.

وی فعالان رسانه و فضای مجازی را مورخین آینده خواند و گفت: عدم تعصب در انتشار اخبار بسیار مهم است، زیرا تعصب در هر زمینه‌ای جایز نیست.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبادی زاده در پایان افزود: رسانه‌ها، نگهبانان و حریم عفت جامعه هستید و باید عفت عمومی و فرهنگی جامعه را پاک‌ نگه داشت، همچنین خبرنگاران باید در امر اطلاع‌رسانی سرعت داشته باشند، البته دقت کنند که سرعت انتشار باعث فنا شدن اخبار نشود.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه