English

مهران اوچی اردبیلی:

مرکز جامع سرطان در اردبیل ایجاد می‌شود

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: راه‌اندازی مرکز جامع پیشگیری و درمان سرطان از برنامه‌های اولویت‌دار جهاد دانشگاهی اردبیل در حوزه پزشکی است.

مرکز جامع سرطان در اردبیل ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، مهران اوچی اردبیلی ، رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: راه‌اندازی این مرکز برای رفع نیاز مردم و برطرف کردن دغدغه مسئولان استان بویژه نماینده ولی فقیه در استان و استاندار اردبیل است و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته به‌زودی محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه اعتبارات مناسبی از سوی جهاد دانشگاهی کشور، استانداری اردبیل و خیرین سلامت برای راه‌اندازی مجتمع سلامت جهاد دانشگاهی تخصیص یافته است، گفت: تا احداث ساختمان اصلی، برخی از فعالیت‌های این مرکز از جمله غربالگری بیماری سرطان در بخشی از ساختمان مرکزی جهاد دانشگاهی استان آغاز می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل فعالیت مرکز خدمات تخصصی درمان ناباروری را نقطه عطف اقدامات جهادی این نهاد انقلابی در اردبیل ذکر کرد و گفت: در سال‌های اخیر خدمات پزشکی این مرکز ارتقا یافته و خدمات پزشکی جدید از جمله PRP رحمی و تخمدانی، بلاستوسیست و لنفوسیت تراپی به تعداد خدمات این مرکز افزوده و بخش هیستروسکوپی و لاپاراسکوپی، کلینیک‌های تغذیه و آندومتریوز و نوبت بعدازظهر مرکز نیز راه‌اندازی شده است.

اوچی اردبیلی با بیان اینکه در سایه فعالیت دفتر بانک خون بند ناف رویان جهاد دانشگاهی استان اردبیل بیش از ۱۵۰۰ نمونه ذخیره‌سازی شده است، گفت: تاکنون در سایه فعالیت مرکز درمان ناباروری بیش از دو هزار و ۷۰۰ خانواده صاحب فرزند شده‌اند.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی دنبال ساماندهی گردشگری سلامت در استان است، ادامه داد: هدف‌گذاری این طرح استفاده از ظرفیت مرز بیله‌سوار و پوشش گردشگران کشورهای حوزه CIS است تا در کنار ظرفیت‌های گردشگری، خدمات پزشکی مناسب هم به گردشگران خارجی ارائه شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: با همکاری نهادهای متولی، ساماندهی ۲۴۰ هزار نفر را که به قصد خدمات پزشکی از مرز بیله سوار وارد استان می‌شوند امکان پذیر است و می‌تواند به کسب درآمد ارزشمند هم کمک کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه