English

مهران اوچی اردبیلی:

۲۲ نوع داروی گیاهی در جهاد دانشگاهی اردبیل تولید می شود

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل از تولید ۲۲ نوع داروی گیاهی در مرکز جهاد دانشگاهی استان اردبیل خبر داد.

۲۲ نوع داروی گیاهی در جهاد دانشگاهی اردبیل تولید می شود

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، مهران اوچی اردبیلی ، رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: ۲۲ نوع محصول دارویی در این مرکز تولید می‌شود که این داروها به نوبت فرآیندهای سازمان غذا و دارو را طی و به مرحله تجاری‌سازی خواهند رسید و هم اکنون نیز یک قطره ضد سینوزیت، تمامی مراحل را سپری و مجوزهای لازم را از مراجع مربوطه اخذ کرده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه این مرکز گفت: جهاد دانشگاهی اردبیل در حوزه پزشکی با اولویت سلامت باروری اقدامات متعددی انجام داده است که بر همین اساس تاکنون در مرکز ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی اردبیل یک هزار و ۸۴۰ مورد مثبت بارداری گزارش شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل افزود: با تلاش‌های بی‌وقفه موفق شدیم تمامی تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی و تحقیقاتی ارتقا و افزایش دهیم که خریداری و به‌کارگیری سیستم PGD که در حوزه باروری کاربرد بسیاری دارد، از جمله این اقدامات محسوب می‌شود.

اوچی تشریح کرد: این مرکز در حوزه گیاهان دارویی بسیار فعال بوده به‌طوری‌که ۲۲ نوع محصول دارویی در این مرکز تولید می‌شود که این داروها به نوبت فرآیندهای سازمان غذا و دارو را طی و به مرحله تجاری‌سازی خواهند رسید و هم اکنون یک قطره ضدسینوزیت تمامی مراحل را سپری و مجوزهای لازم را از مراجع مربوطه اخذ کرده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی اردبیل عنوان کرد: برگزاری مناظره‌های دانشجویی با موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی و...، دوام بخشیدن به فعالیت‌های فرهنگی در سطح این مرکز و دانشگاه محقق اردبیلی با استقرار معاونت فرهنگی در آن و همچنین فعالیت چشمگیر مرکز افکارسنجی ایسپا از جمله فعالیت‌های فرهنگی این مرکز است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل بیان کرد: سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی اردبیل در طی سال‌های اخیر ۱۱۰ عنوان کتاب منتشر کرده و در سال ۹۹ به عنوان ناشر برتر مراکز جهاد دانشگاهی انتخاب شده است.

اوچی با اشاره به فعالیت‌های آموزشی این مرکز گفت: جهاد دانشگاهی در دو حوزه آموزش‌های بلندمدت و کوتاه مدت ارائه خدمات می‌کند که در حوزه آموزش‌های بلندمدت با توجه به نیازها و ظرفیت‌های استان در رشته‌هایی همچون گیاهان دارویی، قالی‌بافی، اورژانس اجتماعی و... پذیرش دانشجو دارد.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش کوتاه مدت نیز هدف کلی، حرکت به سمت آموزش‌های مهارتی است که در همین خصوص طرح سرباز ماهر با مشارکت ورزش و جوانان، نیروهای مسلح و جهاد دانشگاهی اجرا و در طی آن به سربازان پادگان‌ها آموزش‌های مهارتی ارائه شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خرد خانگی نیز در دستور کار این مرکز قرار دارد به طوری که فعالیت در ۱۳ کد رشته با سهمیه بیش از ۲ هزار نفر در حال انجام است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه