English

صدور حدود ۳ هزار سند مالکیت روستایی از ابتدای سال در خراسان رضوی

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی بیان کرد: صدور سند مالکیت روستایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰.۸ درصد افزایش داشته و بر اساس اجرای قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن بوده است.

صدور حدود ۳ هزار سند مالکیت روستایی از ابتدای سال در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد نخعی مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۹۰۳ سند مالکیت با هدف محرومیت زدایی و توسعه چرخه اقتصادی برای اراضی مناطق روستایی و شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت خراسان رضوی صادر شده است.

نخعی در ادامه این مطلب اضافه کرد: این میزان صدور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰.۸ درصد افزایش داشته و بر اساس اجرای قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن بوده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی متذکر شد: صدور اسناد مالکیت در خراسان رضوی رشدی ۱۸.۳ درصدی داشته است و علاوه بر آن طی چهار ماهه نخست امسال ۹۰ هزار و ۳۴۹ سند مالکیت تک برگ در خراسان رضوی صادر شده که حدود ۵۳ درصد آن مربوط به کلانشهر مشهد بوده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه، هزار و ۵۵۳ سند مالکیت در راستای اجرای قانون تعیین تکلیف املاک و اراضی فاقد سند رسمی به همت واحدهای ثبتی برای متقاضیان صادر و اسناد عادی و قولنامه این افراد به سند رسمی تبدیل شده است که این میزان نشان از رشد ۲۰ درصدی نسبت به چهار ماهه ابتدای سال قبل دارد.

نخعی تصریح کرد: صدور سند رسمی علاوه بر ایجاد امنیت اقتصادی و اجتماعی موجب کاهش دعاوی و اختلافات ملکی می شود که نقش بسزایی در کاهش پرونده های قضایی دارد از این رو صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی استان به عنوان یک اولویت کاری در سال جاری مورد توجه ویژه قرار داشته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی در ادامه ابراز کرد: تلاش می شود تا با همراهی و همکاری ارگان های مرتبط و مالکان و کشاورزان استان نسبت به جانمایی و تثبیت اراضی کشاورزی در بانک جامع کاداستر کشور اقدام شود.

وی یادآور شد: ثبت اسناد وقفی یکی از مهمترین وظایف محوله این اداره کل است و واحدهای ثبتی استان در سال جاری ۸۷۳ سند مالکیت را در راستای صیانت از موقوفات و رقبات وقفی صادر و تحویل ادارات اوقاف و امور خیریه داده اند که رشد ۲۸.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد.

نخعی در خاتمه افزود: در حوزه ثبت اراضی وقفی در خراسان رضوی اقدامات خوبی انجام شده است و به عنوان نمونه اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان بردسکن طی ۲ سال گذشته به عنوان یکی از واحدهای ثبتی موفق در این زمینه ۷۷۵ هکتار از اراضی وقفی این شهرستان را ثبت و  ۸۶ سند مالکیت تک برگ سند دار صادر کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه