English

صدور ۱۰۰ سند مالکیتی در محلات شهر بندرعباس

در راستای برنامه‌های دولت مردمی ایران قوی و تأکیدات ریاست جمهوری، با پیگیری مستمر استاندار هرمزگان، حدود 100 سند مالکیتی در محلات شهر بندرعباس صادر و به ساکنان تحویل داده شد.

صدور 100 سند مالکیتی در محلات شهر بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، دولت سیزدهم از روزهای شروع به کار، یکی از اولویت‌های خود را تعیین تکلیف اسناد مالکیتی مردم در بافت‌های حاشیه‌ای و محلات کمتر برخوردار قرارداد.
در سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی ریاست جمهوری به استان هرمزگان نیز این مسئله یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رئیس دولت بود و وی بر تعیین تکلیف و صدور اسناد مالکیتی مردم در محلات مختلف استان و به ویژه شهر بندرعباس تاکید داشت.
در همین راستا اقدامات پیگیرانه استانی و کشوری از سوی استاندار هرمزگان آغاز شد و فرآیند اعطای اسناد مالکیتی در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی با تحویل اولین سندها به ساکنان محله اسلام آباد در بندرعباس شروع شد.
مهدی دوستی استاندار هرمزگان یکی از اهداف مهم تسهیل صدور اسناد مالکیتی را احیای بافت‌های فرسوده در محلات حاشیه‌ای عنوان کرد و گفت: یکی از گرفتاری‌های اساسی در شهر بندرعباس و استان هرمزگان مسئله اسناد مالکیتی است که موجب شده روند توسعه شهر و احیای بافت فرسوده با مشکل مواجه شود.
دوستی عنوان کرد: به همین دلیل با در اختیار گرفتن 350 هکتار زمین و دادن این زمین‌ها به مالکان خصوصی زمین‌ها در محلات بندرعباس، بخش قابل توجهی از مشکل اسناد مالکیتی مردم در حال رفع شدن است.
وی گفت: معتقدیم با حل معضل اسناد مالکیتی، زمینه برای احیای بافت فرسوده و نوسازی محلات به ویژه در بندرعباس تسریع می‌شود و مردم می‌توانند برای زمین‌ها و بازسازی منازل خود برنامه ریزی کنند.
وی با اشاره به آغاز اعطای اسناد به مردم گفت: این رویه در دهه فجر آغاز شد و تاکنون نیز تعداد 100 فقره پرونده تشکیل و سند آنها صادر شد که عموما در محلات مختلف از جمله محله چاهستانی‌ها، کمربندی و محله اسلام آباد بوده است.
استاندار هرمزگان در پایان گفت: تعداد 400 سند نیز در دست اقدام و پیگیری است که پیش‌بینی می‌شود تا دو ماه آینده صادر شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه