English

مدیر کل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی:

سنددار شدن۸۵ درصد از اراضی ملی و منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای طرح کاداستر ( قانون جامع حدنگار) از سال ۱۳۹۴ گفت: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان حدنگاری شده و سند مالکیت بیش از ۸۵ درصد این اراضی صادر شده است.

سنددار شدن۸۵ درصد از  اراضی ملی و منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، محمد افخمی در آیین معارفه رئیس جدید ثبت اسناد و املاک شهرستان میانه اتمام ۱۵ درصد بقیه تا پایان سال جاری را مهمترین اولویت ثبت اسناد و املاک استان دانست.

وی با بیان اینکه در استان آذربایجان‌شرقی ۲۰ هزار برگ سند مالکیت برای املاک و اراضی دولتی صادر شده است، اضافه کرد: اتمام این کار در ۶ ماه آتی در دستور کار قرار دارد تا به نام دولت ملکی بدون سند مالکیت نداشته باشیم.

افخمی؛ سنددار کردن یک میلیون و ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان را اولویت بعدی سازمان ثبت اسناد و املاک استان عنوان کرد و افزود: این کار در حال حاضر برای ۱۰ شهرستان از هر منطقه شروع شده است و درخواست متقاضی محور کشاورزان بدون هیچ هزینه ای در اداره ثبت اسناد و املاک ثبت و برای آنها سند صادر خواهد شد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی گفت: در سال جاری برای ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی نقشه تهیه شده و در آینده ای نزدیک سند مالکیت رسمی برای این اراضی صادر می شود که با این اقدام نزدیک به چهار میلیون هکتار از کل منابع طبیعی؛ اراضی ملی و کشاورزی استان سنددار شده است و تا پایان سال جاری بیش از ۹۰ درصد کاداستر در استان اجرایی می شود.

افخمی سنددار شدن اراضی کشاورزی شهرستان میانه را اولویت سال ۱۴۰۱ دانست و گفت: با اجرای کاداستر اراضی کشاورزی تثبیت موقعیت و مالکیت شده و املاک آنها دارای مختصات جهانی شده و اختلافات اراضی از بین می رود.

وی در پایان اضافه کرد: اگر سیل؛ زلزله یا هر حادثه دیگری اتفاق بیفتد با توجه به مختصات جهانی این زمینها قابل احیا و مالکیت شخصی افراد حفظ شده و در کل  کمک بزرگی به مردم؛ حاکمیت و دستگاه قضایی می شود.

فرماندار ویژه شهرستان میانه نیز در این آیین با بیان اینکه شهرستان میانه بیش از هر شهرستان دیگری درگیر مباحث عرصه و اعیان در زمینهای دولتی و شخصی در بین جمعیت عشایر و روستایی است، گفت: گستردگی شهرستان و میزان درخواستها به میزان اهمیت کار ثبت اسناد و املاک در شهرستان افزوده است.

مسعود سعادتی در ادامه تسهیل امور و ارائه خدمات با کیفیت به مردم را وظیفه اصلی همه مسوولین عنوان کردد.

گفتنی است در پایان جلسه از زحمات فرج زاده رئیس سابق اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان قدردانی شده و ترکیان به عنوان رییس جدید این اداره منصوب شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه