English

هوای کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: کیفیت هوا در ۱۶ منطقه دیگر دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوای مشهد در شرایط سالم قرار دارد.

هوای کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار دارد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی اله‌پور مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: کیفیت هوای هفت منطقه کلانشهر مشهد در هشتمین روز مردادماه در شرایط پاک برای تنفس شهروندان قرار دارد.

اله‌پور در ادامه این خبر اضافه کرد و گفت: بر این اساس هم اکنون کیفیت هوای مناطق سمزقند، خاقانی، خیام شمالی، امامیه، الهیه، تقی آباد و ویلا در شرایط پاک است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تصریح کرد: میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد در ۲۴ ساعت گذشته، نشانگر هوای سالم با عدد ۵۴ است و شاخص کنونی هوای این کلانشهر (یک تا ۲ ساعت گذشته) نیز با عدد ۶۰ نشان از سالم بودن هوا دارد.

وی همچنین متذکر شد: کیفیت هوا در ۱۶ منطقه دیگر دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوای مشهد در شرایط سالم قرار دارد و شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیرضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در ادامه خاطرنشان کرد: قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای.کیو.آی نشانگر وضعیت سالم است.

اله‌پور در خاتمه تاکید کرد و افزود: افزون بر یک میلیون دستگاه خودرو روزانه در کلانشهر ۳.۵ میلیون نفری مشهد رفت و آمد می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی