English

آیت‌الله رئیسی در همدان:

مسوولان استان باید تا سال آینده ۴۰ هزار شغل ایجاد کنند/مشکل آب همدان تا ۲ ماه آینده رفع می شود

رئیس جمهور در سفر به همدان با اشاره مشکلاتی که استان با آن مواجه است به دو مشکل بیکاری و بحران آب پرداخت و گفت: از مسوولان استانی می خواهم که تا دو ماه آینده مشکل آب رفع و تا سال آینده نیز ۴۰ هزار شغل ایجاد شود.

مسوولان استان باید تا سال آینده ۴۰ هزار شغل ایجاد کنند/مشکل آب همدان تا ۲ ماه آینده رفع می شود

به گزارش خبرگزاری موج همدان، آیت الله سیدابراهیم رییسی رئیس جمهور روز پنجشنبه در جمع باشکوه و پرشور مردم شهرستان همدان در سالن ۶ هزار نفری سردار شهید حاج حسین همدانی افزود: از مسوولان استانی می خواهم که تا دو ماه آینده مشکل آب رفع و تا سال آینده نیز ۴۰ هزار شغل در استان همدان ایجاد شود.

وی عنوان کرد: ایجاد ۲۷ هزار شغل در سال برنامه امسال استان است اما همه بخش های اداری برای فعال کردن تولید و ایجاد اشتغال تلاش کنند.

وی یکی از نگرانی های مسئولان در استان همدان را بیکاری دانست و ادامه داد: در شورای اداری از مسئولان خواهم خواست ۴۰ هزار فرصت شغلی تا پایان سال جاری ایجاد کنند تا بخش قابل توجهی از بیکاری رفع شود.

وی خاطر نشان کرد: تامین مسکن نگرانی اصلی زوج های جوان، دانشجویان متاهل، والدین دارای فرزند در سن ازدواج و مستاجران است و دولت تکلیف قانونی در زمینه تولید و جهش مسکن مورد نیاز کشور دارد.

آیت الله رییسی بیان کرد: با توجه به نیاز استان به مسکن، از استاندار همدان و وزیر راه و شهرسازی خواستم ایجاد مسکن را با همکاری مردم آغاز کنند.

رمز مهم موفقیت مردم همدان اعتقاد و مجاهدت در راه حق است

رییس جمهور با بیان اینکه رمز مهم موفقیت مردم این شهر و دیار ایمان، اعتقاد و باور و مجاهدت در راه حق است گفت: همدان مهد مردان و زنان فرهیخته ای است که در طول تاریخ نام آور شدند.

وی اضافه کرد: این استان زادگاه فقیهان و عالمان برجسته از جمله عین القضات، بوعلی سینا و بزرگانی در حوزه علم و فلاسفه است که نه تنها در همدان بلکه در جهان اسلام تاثیر گذار بودند.

آیت الله رییسی تاکید کرد: رشادت و ایستادگی مردم همدان در روزهای جنگ و دفاع مقدس از یاد نمی رود، مردم استان همدان با رشادت فرزندان خود را به جبهه اعزام کردند.

وی یادآوری کرد: خدمت رسانی به مردم همدان در سال ۶۱ و  ۶۲ به عنوان دادستان از افتخارات بنده است و یاد سرداران شهید همدانی و سلگی و دیگر سرداران شهید از ذهن ام پاک نمی شود.

مردم همدان در جنگ تحمیلی خوش درخشیدند

رییس جمهور افزود: مردم همدان در جنگ تحمیلی خوش درخشیدند و رشادت و ایستادگی مردم همدان دشمنان را ناامید و دوستان را امیدوار کرد.

وی گفت: تکلیف ما این است در محضر شهدا و مادران آنها،  سلحشورانه دین خود را به آنها ادا کنیم، امروز عرصه آزمون بزرگ است که شهدا در این عرصه قبول شدند و خانواده آنها نیز با ثبت استقامت و بردباری نمره قبولی آوردند.

وی افزود: مسئولانی که خدمتگزار مردم هستند در خدمت به مردم و نهراسیدن در برابر تهدید، تحریم، محدودیت و موانع احتمالی باید تلاش کنند.

رییس جمهور اظهار داشت: خداوند به این کشور و استان همدان ظرفیت زیادی داده است که نمونه آن مردان و زنان مجاهد است که همواره پشتیبان کشور هستند.

آیت الله رییسی ادامه داد: آنچه امروز از ظرفیت ها می بینیم به برکت عنایت الهی به این کشور است و در چهار دهه گذشته کارهای بزرگی در شهر و  روستا شده است با این وجود باید کارهای برزگی از این پس در کشور انجام داد.

وی گفت: آنچه مردم استان همدان را زجر می دهد موضوع آب است که به استاندار و مسئولان تاکید شده این موضوع را با جدیت دنبال کنند اگر چه ۱۷ سال کار معطل و عقب مانده است.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه قرار دولت جبران عقب ماندگی ها است اظهار داشت: دولت درصدد شتاب دادن به روند اجرای کارها است.

آیت الله رییسی ادامه داد: بنابراین مسئولان باید حداکثر تلاش را کنند تا به مردم این استان اعلام کنیم که تا ۲ ماه آینده مشکل آب رفع و به سامان می رسد.

وی افزود: امروز تولید، کشاورزی و فعال بودن صنایع مساله محوری کشور و استان همدان است چرا که باید تولید رونق یابد و واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه تولید بازگردند.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: فعال کردن تولید، کشاورزی و دامداری موجب رونق اشتغال می شود و با فعال شدن زیر ساخت های موجود بخشی از نگرانی مردم در زمینه بیکاری رفع و زمینه اشتغالزایی بیشتر فراهم می شود.

وی تصریح کرد: افزایش سطح کشاورزی با مدیریت آب و اصلاح کشت های آب بر نیز در دستور کار است.

آیت الله رییسی تاکید کرد: برای ساخت مسکن می توان از توان مردم نیز بهره گرفت به گونه ای چنانچه زمین و مصالح در اختیار برخی افراد قرار بگیرد آنها در ساخت مسکن به دولت کمک می کنند.

وی خاطرنشان کرد: معتقدم در حوزه شهرها، بخش ها و شهرستان ها می توان از اراضی دولتی طبق مجوزهای قانونی برای ساخت مسکن استفاده کرد.

رییس جمهور یادآوری کرد: روز گذشته رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با ائمه جمعه خواستار توجه به رفع مشکل مردم شدند که در این راستا مردم داری و توجه به نیاز و خواست مردم مهمترین اولویت دولت است و تمام توان خود را به کار می گیریم تا این موضوع تحقق عینی و عملی پیدا کند.

وی تاکید کرد: در حوزه اقتصادی با مقاومت شما کارها را به گونه ای پیش می رود که دست رانت خواران و مفسدان از سازمان اداری قطع می شود.

وی خاطر نشان کرد: دیروز بنده در دستگاه قضایی و امروز در دستگاه اجرایی با خدا عهد بستم زمینه مفاسد را از بین ببرم بستری که نمی گذارد مردم به خواست خود برسند.

آیت الله رییسی ادامه داد: ما مقابل خواص و اقلیت که مخالف این طرح ها هستند ایستاده و رضای خدا و خواست عموم مردم برای ما اهمیت دارد.

آیت‌الله «سیدابراهیم رییسی» رییس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز(پنج‌شنبه ۶ مرداد) در سی‌امین سفر استانی خود، وارد همدان شد.

آیین استقبال رسمی از رییس جمهور با حضور آیت‌الله «حبیب الله شعبانی موثقی» نماینده ولی فقیه در استان و «علیرضا قاسمی فرزاد» استاندار همدان، فرماندهان نظامی و انتظامی، اعضای شورای تامین و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان در فرودگاه همدان برگزار شد.

همچنین جمعی از وزرای دولت به نمایندگی از رییس جمهور به شهرستان های تابعه استان همدان سفر می کنند و ضمن دیدار با مردم و شرکت در جلسات کاری، مسایل و مشکلات منطقه را بررسی و نتیجه کار را در شورای اداری استان به رییس جمهور ارایه می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه