English

مرتضی مجردی خبر داد؛

افزایش ۶ درصدی صادرات ترکیه از مرزهای خراسان رضوی

رییس اداره ترانزیت راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی بیان کرد: ناوگان باری ترکیه طی سه ماهه نخست سال جاری از مرزهای خراسان رضوی سه هزار و ۵۰۰ عبور ترانزیت خروجی داشته اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶ درصد رشد را نشان می دهد.

افزایش ۶ درصدی صادرات ترکیه از مرزهای خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مرتضی مجردی رییس اداره ترانزیت راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: صادرات ترکیه از مسیرهای زمینی و مرزهای سرخس و لطف آباد این استان به ترکمنستان و دیگر کشورهای آسیای مرکزی طی بهار امسال ۶ درصد افزایش یافته است.

مجردی در ادامه این اطلاع رسانی اضافه کرد: ناوگان باری ترکیه طی سه ماهه نخست سال جاری از مرزهای خراسان رضوی سه هزار و ۵۰۰ عبور ترانزیت خروجی داشته اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶ درصد رشد را نشان می دهد.

رییس اداره ترانزیت راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی تصریح کرد: بارهای ترانزیتی ترکیه از ایران در حقیقت صادرات این کشور است و علت افزایش این میزان تردد، بازگشایی مرزها و فراهم شدن تردد یکسره بارهای ترانزیتی از مرز سرخس بوده است.

وی همچنین در ادامه متذکر شد: از مجموع ترددهای یاد شده ۲ هزار کامیون از مرز لطف آباد، هزار و ۴۰۰ ناوگان از مرز سرخس و حدود ۱۰۰ دستگاه کامیون نیز از مرز دوغارون با افغانستان ترانزیت خروجی داشته اند.

مجردی با اشاره به ترانشیپمنت در مرزهای استان تاکید کرد: عمده ترددها در مرزهای سرخس و لطف آباد به صورت ترانشیپمنت و بقیه ترانزیت مستقیم بوده که شامل بارهای صادراتی ترکیه به مقصد کشورهای آسیای مرزی است.

رییس اداره ترانزیت راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی اظهار کرد: ناوگان باری و شرکتهای خراسان رضوی به دلیل دوری با مرزهای غربی معمولا در مسیر ترکیه فعالیت ندارند و شرکتهای یاد شده بیشتر در مسیر آسیای مرکزی و افغانستان فعالیت می کنند.

مجردی خاطرنشان کرد: بارهای ذکر شده متعلق به مالکان ترکیه است و حمل آن نیز به شرکتهای ترکیه ای می رسد و این موضوع در خصوص بارهای صادراتی ایران نیز صدق می کند و حمل بار از ترکیه به آسیای مرکزی با ناوگان تُرک به منزله ضعف شرکتهای حمل و نقل داخلی نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه