English

جواد جعفری:

کاهش صادرات کالا در مرز دوغارون

سرپرست حوزه نظارت گمرکات خراسان رضوی بیان کرد: علت این کاهش صادرات جریان انتقال کالا در مرز دوغارون تحولات اخیر در کشور افغانستان است.

کاهش صادرات کالا در مرز دوغارون

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد جعفری سرپرست حوزه نظارت گمرکات خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: در دو ماهه نخست امسال، حدود ۷۹ هزار تن انواع کالا به ارزش ۲۵ میلیون دلار از طریق گذرگاه بین المللی دوغارون به کشور افغانستان صادر شده است.

جعفری در ادامه این خبر با اشاره به میزان کاهش صادرات اضافه کرد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۴ درصد کاهش وزنی و ۳۱ درصد کاهش ارزشی را نشان می‌دهد.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات خراسان رضوی تصریح کرد: میزان ۲ هزار تن کالا به ارزش ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار در دو ماهه نخست امسال از طریق مرز دوغارون وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز از لحاظ وزنی و ارزشی به ترتیب هفت درصد و یک درصد کاهش یافته است.

وی همچنین متذکر شد: علت این کاهش صادرات جریان انتقال کالا در مرز دوغارون تحولات اخیر در کشور افغانستان است، به طوری‌که بسیاری از کالا‌های تولید شده استان مثل سیمان پیش از استقرار طالبان از بازار خوبی برخوردار بوده و اکنون به دلیل توقف پروژه‌های عمرانی بازار خود را از دست داده اند.

جعفری افزود: در حاضر با توجه به کاهش حجم تردد ناوگان تجاری ، شاید ضرورتی برای ۲۴ ساعته شدن فعالیت‌ها در مرز دوغارون نباشد و مانع خاصی بر سر راه ۲۴ ساعته شدن دوغارون وجود ندارد، ولی مبنای اصلی آن افزایش تردد‌های تجاری و مسافری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه