English

عقیل مختاری:

تعاونی های خراسان رضوی ۱۰۵ میلیون دلار صادرات داشته اند

مدیر تعاون اداره کل تعاون کارخراسان رضوی بیان کرد: اکنون ۲۲۱ تعاونی با مدیریت بانوان با ۲ هزار و ۱۵۲ نفر عضو در استان فعال هستند و همچنین ۲۲ تعاونی مربوط به مرزنشینان با ۶۵۲ هزار نفر عضو در استان فعالند.

تعاونی های خراسان رضوی ۱۰۵ میلیون دلار صادرات داشته اند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، عقیل مختاری مدیر تعاون اداره کل تعاون کارخراسان رضوی عنوان کرد: از مجموع ۱۰۵ میلیون دلار صادرات تعاونی‌های استان ۱۷ میلیون و ۲۵۰ هزار دلار مربوط به مرزنشینان است.

مختاری در ادامه این خبر اضافه کرد: اکنون ۲۲۱ تعاونی با مدیریت بانوان با ۲ هزار و ۱۵۲ نفر عضو در استان فعال هستند و همچنین ۲۲ تعاونی مربوط به مرزنشینان با ۶۵۲ هزار نفر عضو در استان فعالند.

مدیر تعاون اداره کل تعاون کارخراسان رضوی افزود: ۱۷ تعاونی با چهار هزار و ۱۸۷ فرصت شغلی در استان پارسال تشکیل شد که ۷۵ تعاونی تولیدی توزیعی، ۴۴ تعاونی خدماتی، چهار تعاونی صنعتی و سه تعاونی در زمینه تامین نیاز و بقیه در بخش های مسکن، کشاورزی و دامپروری فعال شدند.

وی همچنین متذکر شد و گفت: در حوزه آموزش پارسال ۲۸ هزار و ۲۳۱ نفرساعت کلاس برای تعاونی های استان برگزار و در همین مدت ۲۵ هزار و ۳۲۳ نفرساعت آموزش مجازی نیز برگزار شد.

مدیر تعاون اداره کل تعاون کارخراسان رضوی تصریح کرد: برگزاری جلسات ترویجی در رشته های زعفران و پسته و برگزاری تور ترویج مجازی، تشکیل جلسه ترویجی برای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی از اقدامات انجام شده این حوزه است.

وی با اشاره به شعار امسال و موضوع دانش بنیان یادآور شد: هم اکنون ۲۰ تعاونی دانش بنیان با ۸۳ نفر عضو در استان فعالیت دارند و این اداره از ظرفیت بخش تعاونی در زیست بوم کارآفرینی و اشتغال استفاده و از تعاونی های دانش بنیان به منظور اخذ تسهیلات اعتباری حمایت می‌کند.

مختاری در خاتمه سخنان خود با اشاره به مشکلات تعاونی‌ها خاطرنشان کرد: عدم اطلاع اعضاء از قوانین و مقررات تعاونی‌ها و عدم وجود روحیه تعاونگری از جمله بزرگترین چالش ها و آسیب های این بخش است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه