English

حجت صالحی:

تعلیم و تربیت، مقدمه‌ای برای اشتغال آفرینی و دانش بنیان است

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه بیان کرد: تغییر رویکرد دانش آموزان به سمت رشته‌های مهارتی منجر به اشتغال آفرینی می‌شود که لازمه آن تقویت فرهنگ بین والدین و دانش آموزان و تجهیز مدارس فنی و هنرستانی است.

تعلیم و تربیت، مقدمه‌ای برای اشتغال آفرینی و دانش بنیان است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت صالحی معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه در سخنانی اعلام کرد: نظام تعلیم و تربیت مقدمه‌ای برای اشتغال آفرینی و تأسیس شرکت‌های دانش بنیان در مقطع ابتدایی یعنی همان مقطع بنیادین است که دانش آموزان می‌توانند امید به فضای اشتغال و کارآفرینی داشته باشند.

وی تصریح کرد: تغییر رویکرد دانش آموزان به سمت رشته‌های مهارتی منجر به اشتغال آفرینی می‌شود که لازمه آن تقویت فرهنگ بین والدین و دانش آموزان و تجهیز مدارس فنی و هنرستانی است.

صالحی بیان کرد: بر همین اساس با پیگیری‌های نماینده مجلس و همچنین در سفر وزیر آموزش و پرورش به این خطه ۵۰ میلیارد ریال بابت تجهیزات فنی هنرستان‌ها و همچنین ۵۰ میلیارد ریال دیگر بابت تجهیزات کمک آموزشی اختصاص یافته و این تجهیزات در استان خریداری و بزودی توزیع می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه ادامه داد: همچنین چند زمین چمن مصنوعی برای مدارس در حال زیر سازی است که امسال این زمین‌ها احداث خواهد شد.

وی تاکید کرد: نخستین مشکل پیش روی نظام تعلیم و تربیت این منطقه کمبود فضای آموزشی می باشد و برخی مدارس دو شیفته هستند، اما با اضافه شدن چند پروژه آموزشی از جمله پروژه ۱۲ کلاسه کوی امام و همچنین دو پروژه ۱۲ کلاسه خیر ساز که قرارداد آن منعقد شده در کنار پروژه مسکن مهر بخشی از مشکلات کمبود فضای آموزشی رفع می‌شود.

صالحی در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: مشکل کمبود نیروی انسانی سراسری است و سال گذشته ۲۶۰ فرهنگی بازنشسته شدند و ناچار شدیم ۱۲۰ همکار فرهنگی را در مقطع ابتدایی بکار گیری کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه