English

وزیر آموزش و پرورش در کرمانشاه:

باید در مورد برابری حقوق با معلم ها عالمانه برخورد شود

وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از موج سواری برخی با سواستفاده از مطالبات به حق معلمان، گفت: مطرح شدن مباحثی در خصوص حقوق و مزایا از سوی معلم‌ها، شان معلم را پایین می آورد و ما خود باید پیگیر حق و حقوق معلم‌ها باشیم.

باید در مورد برابری حقوق با معلم ها عالمانه برخورد شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در نشست شورای آموزش استان کرمانشاه ضمن تاکید بر ساده زیستی و خلوص نیست معلمان در تمامی دوران های سخت به ویژه در دوران کرونا، ابراز داشت: در دوران کرونا دو قشر پرستاران و کادر درمان و پس از آن معلم ها انصافا مجاهدانه در مشاغل خود ایفای خدمت کردند، هرچند قبول دارم که ممکن است یادگیری رخ نداده باشد، با این حال معلم ها وظیفه تعلیم و تربیت خود را در دوران کرونا انجام داده اند.

وی در ادامه با تاکید بر این مهم که در هیچ جای دنیا در زمان شیوع کرونا مدارس تعطیل نبوده است، خاطرنشان ساخت: مدارس دنیا ملزم به رعایت شیوه نامه های بهداشتی هستند چرا که عدم حضور دانش‌آموزان در مدارس آینده تعلیم و تربیت آنها را دچار خسارات ناگواری ساخته است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید بخش مشاوره و مددکاری در آموزش و پرورش فعال شود تا بتوانیم دانش اموزان را با شرایط آموزش حضوری وفق دهیم، چون آنها دو سال به مدرسه نیامده اند و از فضای مدرسه دور بوده آمد و از این رو از اولیای خانه و مدرسه انتظار داریم دانش آموزان را به مدارس بیاورند.

نوری در خصوص تزریق دوز سوم واکسن کرونا به فرهنگیان و معلمان نیز اعلام داشت: با توجه به خطر شیوع موج بعدی و جهش یافته کرونا در آینده معلمان باید هر چه سریعتر نسبت به تزریق دوز سوم هم تعجیل کنند کما اینکه بررسی ها و تحقیقات برای تزریق واکسن به دانش آموزان زیر ۱۲ سال نیز در دستور کار قرار گرفته است.

نوری با اشاره به ضرورت تخصصی شدن شوراهای آموزش و پرورش، گفت: موضوع مردمی سازی آموزش و پرورش امری جدی است که زمینه ساز عدالت آموزشی خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش گریزی هم به محتوای زیاد کتب درسی دانش آموزان زد و تاکید کرد: محتوای کتاب های درسی و فضای آموزشی صرف مدرسه نمی تواند در روند تعلیم و تربیت دانش آموزان تاثیر مثبت داشته باشد، بلکه محیط تربیتی دانش آموزان باید گسترده تر شود.

وی در ادامه به ایرادات نظام آموزشی داشت و گفت: چرا باید نظام آموزشی به گونه‌ای باشد که فارغ التحصیلان هنرستان های کاردانش همگی شغل داشته اما فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار بمانند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی