English

مهدی دونده خبر داد؛

افزایش ۴ برابری غربالگری کرونا در مرز دوغارون خراسان رضوی

فرماندار تایباد بیان کرد: طرح مراقبت بهداشتی مسافران ورودی به کشور از مرز دوغارون برای نخستین بار در این منطقه با شیوع ویروس کرونا آغاز شده است.

افزایش ۴ برابری غربالگری کرونا در مرز دوغارون خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی دونده فرماندار تایباد در خبری اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر از مسافران ایرانی و افغانستانی، حین ورود به کشورمان در مرز دوغارون به لحاظ ابتلا به کرونا غربالگری شده‌اند.

دونده این سخنان را در حاشیه بازدید از پایگاه بهداشتی مراقبت مرزی دوغارون اظهار کرد و ادامه داد: این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال چهار برابر افزایش داشته است.

فرماندار تایباد افزود: این تعداد مسافر در اجرای طرح "مراقبت بهداشتی از مسافران مشکوک مبتلا به کرونا " توسط ۲۰ نفر از کادر درمان و نیروهای بخش خصوصی مورد آزمایش سریع (رپید) کرونا و تب‌سنجی قرار گرفته اند.

وی همچنین تصریح کرد: طرح مراقبت بهداشتی مسافران ورودی به کشور از مرز دوغارون برای نخستین بار در این منطقه با شیوع ویروس کرونا آغاز شده است.

دونده متذکر شد: ۷۰ درصد آزمایشهای انجام شده در این مدت بر روی مردان و ۳۰ درصد بر روی زنان انجام شده است و علاوه بر نمونه‌گیری در معبر زمینی دوغارون، پایش و آزمایش کنترل بیماریهای واگیردار نیز در این مرز زمینی برای مسافران ورودی از افغانستان در حال انجام است.

وی ابراز کرد: مسافرانی که نتیجه آزمایش کرونا ی آنها مثبت شود به افغانستان باز می گردند و مسافرانی که نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت اعلام شود تا مدت زمان ۲۱ روز اجازه ورود به ایران را نداشته و به کشور خود بازمی‌گردند.

فرماندار تایباد تاکید کرد: مسافرانی که در کشور افغانستان از سه مرکز معتبر درمانی این کشور مدارک معتبر مبنی بر منفی بودن نتیجه آزمایشهای مربوط به کرونا و مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی مشهد را دارند، می توانند وارد ایران شوند.

دونده گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱۰ هزار نفر مسافر افغانستانی و ایرانی در بدو ورود به ایران از سمت مرز زمینی دوغارون بر علیه بیماری سرخک واکسیناسیون شده اند که این تعداد نسبت به بازه زمانی سال گذشته چهار برابر افزایش داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه