English

محمد پهلوان کاشی:

مشهد و ۷ شهر خراسان رضوی در وضعیت نارنجی و ۲ شهر در شرایط قرمز کرونایی قرار گرفتند

رییس کمیته اطلاع رسانی کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: روند تعداد بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا در خراسان رضوی افزایشی است.

مشهد و ۷ شهر خراسان رضوی در وضعیت نارنجی و ۲ شهر در شرایط قرمز کرونایی قرار گرفتند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد پهلوان کاشی رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اعلام کرد: کلانشهر مشهد و ۷ شهر خراسان رضوی در وضع نارنجی و  ۲ شهر در شرایط قرمز بر اساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، هم اکنون شهر‌های مشهد، گناباد، کوهسرخ، خواف، سرخس، قوچان، سبزوار و تربت حیدریه در وضع نارنجی و کلات و کاشمر در وضع قرمز قرار دارد.

پهلوان کاشی ادامه داد: براین اساس بردسکن، جغتای، چناران، خوشاب، داورزن، جوین، بجستان، بینالود، خلیل آباد، درگز، فریمان، مه ولات، نیشابور در وضع زرد و دیگر شهر‌های استان در شرایط آبی قرار دارند.

رییس کمیته اطلاع رسانی کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد متذکر شد: روند تعداد بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا در خراسان رضوی افزایشی است از عموم گروه‌های هدف خواست با رعایت دستور‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، اجتناب از حضور در دورهمی‌ها و حفظ فاصله اجتماعی، برای تکمیل و یا دریافت دز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند.

وی در ادامه این خبر تصریح کرد: هم اکنون ۳۶۹ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۲۸۵ نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

وی ادامه داد: در روز گذشته ۱۴۴ بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند و از این تعداد ۱۱۲ نفر در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شدند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا بستری در بخش‌های مراقبت ویژه استان ۶۳ بیمار و سهم دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد از این تعداد ۵۳ نفر می باشد.

پهلوان در خاتمه یادآور شد: در یک روز گذشته بیش از هزار و ۲۰۰ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت و یا اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند و عموم مردم در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا به نزدیکترین مرکز درمانی سطح یک و دو مراجعه و از خود درمانی و مراجعه دیرهنگام پرهیز کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه