English

محمد پهلوان کاشی:

افزایش ۱۲.۵ درصدی تعداد بیماران کرونا در خراسان رضوی

رییس کمیته اطلاع رسانی کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: بیشتر بیماران بستری در بخش‌های مراقبت ویژه افراد واکسن نزده و یا مبتلا به بیماری‌های مزمن هستند.

افزایش ۱۲.۵ درصدی تعداد بیماران کرونا در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد پهلوان کاشی رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کویید -۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اظهار کرد: در حال حاضر ۳۹۵ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۳۰۱ بیمار در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.

پهلوان در ادامه این خبر افزود: در حال حاضر ۱۰۷ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت ویژه استان بستری هستند که از این تعداد ۸۵ بیمار در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت مراقبت قرار دارند.

رییس کمیته اطلاع رسانی کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین اضافه کرد: بیشتر بیماران بستری در بخش‌های مراقبت ویژه افراد واکسن کرونا نزده و یا مبتلا به بیماری‌های مزمن هستند و در بسیاری از موارد مراجعه دیرهنگام، شرایط بیماری را سخت تر کرده است.

وی  در ادامه تصریح کرد: تعداد بیماران بستری مبتلا و یا مشکوک به کرونا طی یک روز گذشته در سطح استان ۱۶۸ نفر بوده است که از این تعداد ۱۲۷بیمار متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

رییس کمیته اطلاع رسانی کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد متذکر شد: طی یک روز گذشته ۹۸۲ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت و یا به بیمارستان‌ها مراجعه کردند.

وی یادآور شد: در حال حاضر تمامی مراکز بهداشتی و درمانی در سطوح مختلف آماده خدمات رسانی به بیماران هستند و از عموم مردم درخواست می‌شود در صورت بروز علائم اولیه، ضمن اجتناب از مراجعه دیرهنگام، به نزدیکترین مرکز مراجعه کنند.

پهلوان در خاتمه خاطرنشان کرد: مردم همواره یکی از حامیان اصلی مدافعان سلامت در دوران همه‌گیری کرونا هستند و از عموم مردم درخواست می شود ضمن توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، اجتناب از حضور در دورهمی و رعایت فاصله اجتماعی، در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در میان اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی موارد را با شماره‌های ۱۹۰ و ۴۰۳۰ اطلاع دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه