English

آغاز عملیات احداث پل پیامبر اعظم (ص) با هدف تسهیل تردد به صنایع غرب بندرعباس

آئین کلنگ‌زنی و آغاز عملیات احداث پل پیامبر اعظم (ص) و اتصال بلوار شهید رجایی به آزاد راه رجایی بندرعباس برگزار شد.

آغاز عملیات احداث پل پیامبر اعظم (ص) با هدف تسهیل تردد به صنایع غرب بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، آئین کلنگ‌زنی عملیات احداث پل پیامبر اعظم «ص» اتصال بلوار شهید رجایی به آزاد راه رجایی با حضور شهردار بندرعباس، استاندار هرمزگان، رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس و مسئولان شهرداری و شورای شهر و سایر مسئولان استانی برگزار شد.

«مهدی نوبانی» شهردار بندرعباس در این مراسم خاطرنشان کرد: امروز با کلنگ زنی و آغاز عملیات احداث پل پیامبر اعظم «ص» یکی از اتفاقات مثبت برای مردم بندرعباس رقم می‌خورد.

وی بیان داشت: با احداث و بهره‌برداری از این پل، بار ترافیکی سنگین این محور بسیار کاهش می‌یابد و تردد کارکنان صنایع غرب بندرعباس تسهیل می‌شود.

نوبانی گفت: در حوالی ساعت 7 صبح یا 6 بعدازظهر در مسیر بلوار پاسداران شاهد تصادفات متعدد و ترافیک شدید هستیم و افتتاح این پل می‌تواند باعث کاهش تصادفات و ترافیک‌ شود.

وی اذعان داشت: به‌صراحت تمام عرض می‌کنم، شهرداری بندرعباس در راستای خدمت‌رسانی به مردم بندرعباس گام‌های مؤثری را برداشته است.

شهردار بندرعباس از حمایت و پشتیبانی شورای اسلامی شهر بندرعباس در این پوژه تشکر و قدردانی کرد  اذعان داشت: در هفته دولت برنامه‌های متعددی نظیر افتتاح پارک ساحلی، کلنگ زنی شهربازی و همچنین نهضت آسفالت و بازگشایی معابر را در نظر گرفته‌ایم و انشالله به‌زودی آرزوی دیرینه مردم تحقق می‌یابد.

وی اظهار داشت: از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های استاندار هرمزگان در این پروژه تشکر می‌کنم در ضمن ایشان قول قرارداد بالغ‌بر 60 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های عمرانی به شهرداری بندرعباس دادند و من از این بابت  نیز از ایشان باید قدردانی ‌کنم.

نوبانی عنوان کرد: اجرای این پروژه 18 ماه به طول می‌انجامد و شرکت توسعه ایثار سبلان مجری آن خواهد بود.

شهردار بندرعباس اذعان داشت: این سازه دارای 12 دهنه و حجم بتن‌ریزی 9 هزار و 800 مترمکعب است و همچنین بالغ‌بر 252 تن آهن‌آلات برای ساخت پل استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: حجم خاک‌ریزی و خاک‌برداری حدود 81 هزار مترمکعب و عرض آسفالت 10 متر است و با افتتاح این پل شهرک پیامبر اعظم از بن‌بست خارج می‌شود.

نوبانی در پایان بیان داشت: شهردار بندرعباس به‌عنوان مجری طرح‌های عمرانی برای کل شهر می‌تواند بازوی راه گشای شهر در حوزه‌های مختلف عمرانی و فضای سبز شهری است.

در ادامه مراسم، مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز اجرای این پل را سبب ارتقا رفاه عمومی دانست و گفت: موضوع مهم بعدی ساماندهی میدان سایت پیامبر اعظم است که در تلاشیم با توجه به تأمین اعتبار موردنیاز پروژه طی چند ماه آینده آغاز شود.

وی برخورداری از امکانات زیرساختی مناسب را حق ساکنان این منطقه دانست و تأکید کرد: با توجه به‌اتفاق نظر و همدلی خوبی که بین شورای شهر، شهرداری و دولت وجود دارد امیدواریم محدودیت‌های شهر برطرف شود و گشایشی‌هایی در مسیر زندگی مردم بندرعباس رقم بخورد.

دوستی با تاکید بر تأمین زمین مناسب برای احداث پارک افزود: در راستای ایجاد فضاهای تفریحی مناسب به همت شهرداری به‌زودی پارک بزرگ جنگلی در محدوده پنجعلی نیز کلنگ زنی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهره برداری از تقاطع غیر همسطح میدان قدس در بندرعباس

استاندار هرمزگان با اعلام خبر واگذاری سند زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن ابراز داشت: در قالب طرح نهضت ملی مسکن، تقریباً در تمام شهرستان‌های استان به‌جز بندرعباس و بخش‌هایی از میناب، سعی کردیم قطعات زمین برای ساخت منازل ویلایی مناسب در اختیار مردم قرار دهیم که با تسهیلات تخصیصی نهضت ملی مسکن در زمان تعیین شده بتوانند خانه‌های خود را بسازند و مطمئنیم با هزینه کمتر از پیمانکاران خانه‌های باکیفیتی می‌سازند که به سرنوشت مسکن مهر دچار نخواهد شد.

وی در پایان گفت: در این هفته کار واگذاری اسناد زمین‌ها در 8 شهرستان انجام می‌شود که تقریباً تمام نیاز چهار ساله طرح مسکن ملی در این شهرستان‌ها را برطرف خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه