English

هشدار رئیس کل دادگستری البرز به مدیرانی که درخصوص تغییر کاربری های غیرمجاز کوتاهی می کنند

رئیس کل دادگستری البرز گفت: تاخیر در اعلام شکایت در خصوص تغییرکاربری‌های غیرمجاز قابل پذیرش نبوده و قطعا مدیرانی که در این خصوص کوتاهی نمایند تعقیب خواهند شد.

هشدار رئیس کل دادگستری البرز به مدیرانی که درخصوص تغییر کاربری های غیرمجاز کوتاهی می کنند

به گزارش خبرگزاری موج البرز، نشست شورای مدیران دادگستری کل استان البرز با حضور اعضای شورا به ریاست رئیس کل دادگستری استان برگزار شد. در این نشست که با محوریت تبیین برنامه های تدوین شده دادگستری کل استان با توجه به عملکرد سه ماهه مجموعه های قضایی برگزار شد عالی ترین مقام قضایی استان البرز، انتظارات از مدیران در ماه های پیش رو تا پایان سال را تبیین کرد.

حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری البرز در این نشست با اشاره به برگزاری همایش سراسری قوه قضائیه که با حضور روسای قوای سه گانه در هفته قوه قضائیه برگزار شد و همچنین دیدار مقام معظم رهبری با رئیس و مسئولان قوه قضائیه به تبیین مباحث همایش سراسری قوه قضائیه و همچنین مطالبات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب از دستگاه قضایی پرداخت.

 وی در ادامه به تبیین دستورات هشت گانه رهبر معظم انقلاب به دستگاه قضایی پرداخت و هریک از این محورها یعنی «عمل با قدرت به سند تحول قوه قضائیه»؛ «مبارزه جدی با فساد و ساختارهای فسادزا»؛ «شناسایی و تشویق افراد زحمت کش در درون قوه قضائیه»؛ «معطل نماندن ماموریت های قوه قضائیه از جمله حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم»؛ «برخورد با برهم زنندگان امنیت روانی مردم»؛ «به نتیجه رساندن پرونده ها و پرهیز از ناتمام گذاشتن کارها»؛ «حاکم شدن نگاه همه جانبه در ارتباطات قوه قضائیه و ضابطین قضایی»؛ «تقویت دانش قضایی و اتقان احکام دادگاه» را تبیین و بر لزوم پیگیری و اجرای فرامین مقام معظم رهبری از سوی همه مدیران دادگستری کل استان البرز تاکید کرد.

آمار بازدید از زندان های استان

رئیس کل دادگستری استان البرز در ادامه با تاکید بر اینکه همه مدیران و قضات باید حضور در زندان های استان را به عنوان یکی از تاکیدات رئیس قوه قضائیه با جدیت پیگیری کنند، متذکر شد: در حوزه بازدیدهای همکاران از ندامتگاه های استان از ابتدای سال، بیشترین بازدید را دادسرای ناحیه سه کرج داشته است و از بین مدیران بیشترین حضور را رئیس حوزه قضایی طالقان و سرپرست دادسرای ناحیه چهار کرج داشته‌اند.

عالی ترین نماینده قوه قضائیه در استان در ادامه با تقدیر از اقدامات معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان البرز در چهار ماهه نخست سال گفت: ایجاد سه شعبه حل اختلاف تخصصی، اقدام مهمی در این ایام بوده است و با تلاش های انجام شده شاهد آغاز به کار شورای حل اختلاف ویژه مدیریت شهری در کمتر از دو روز پس از پیشنهاد رئیس قوه قضائیه، شورای حل اختلاف ویژه اتاق اصناف و شورای حل ختلاف ویژه شرکت های دانش بنیان بودیم.

برخورد با مسئولان کوتاهی کننده در تغییر کاربری‌ها

وی در ادامه با اشاره به تاکید رئیس قوه قضائیه و راهبردهای ۱۵ گانه بر برخورد با مسئولان کوتاهی کننده در خصوص تغییر کاربری‌ها و ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید کرد و متذکر شد: با توجه به تاکید انجام شده در خصوص رسیدگی بدون نوبت به پرونده‌های مربوط به تغییر کاربری، تاخیر در اعلام شکایت در خصوص تغییرکاربری‌های غیرمجاز قابل پذیرش نبوده و قطعا مدیرانی که در این خصوص کوتاهی نمایند تعقیب خواهند شد.

تقدیر رئیس قوه قضائیه از مدیر، قاضی و کارمندان برتر کشوری

در پایان این نشست از حسین اعظمی چهاربرج به عنوان مدیر برتر استانی قوه قضائیه در سال ۱۴۰۰، محمد امین عبدی به عنوان قاضی نمونه سال ۱۴۰۰؛ فرامرز نظری و سعید ملایی به عنوان کارمندان نمونه ۱۴۰۰ با اهدای لوح تقدیر به امضای رئیس قوه قضائیه قدردانی شد.

همچنین کارنامه های قضایی مربوط به قضات نمونه که توسط دادسرای انتظامی بررسی و به امضاء دادستان انتظامی قضات رسیده بود به مدیران قضایی حاضر در نشست شورای مدیران توسط رئیس کل دادگستری استان البرز تقدیم شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه