English

فعالیت ۸۰ سامانه نرم‌افزاری در شهرداری قم

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم از فعالیت ۸۰ سامانه نرم‌افزاری در شهرداری قم خبر داد.

فعالیت ۸۰ سامانه نرم‌افزاری در شهرداری قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، علی مؤمن حجازی رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم مهم‌ترین چالش‌های پیش روی اجرای طرح هوشمند سازی در سطح وسیع در شهر را موردتوجه قرارداد و اظهار داشت: موفقیت پروژه‌های شهر هوشمند از طریق فناوری و سرمایه فنی تعیین نشده و وابسته به مدیریت و هماهنگی بین سازمانی است و باید بر مشارکت و تعامل بین دستگاهی تمرکز شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم تصریح کرد: نبود وحدت بین سازمانی یک آسیب در مسیر خدمت‌رسانی به شهروندان است که می‌تواند در مسیر هوشمند سازی نیز اختلال ایجاد کند و حرکت به سمت ایجاد شهر هوشمند را کند و یا ناممکن کند.

وی سپس به امضا تفاهم‌نامه مشترک بین سازمان فاوا شهرداری قم و اداره پست استان قم اشاره و ابراز کرد: با امضا این تفاهم‌نامه زمینه تبادل اطلاعات مکانی و کدپستی بین این دو سازمان فراهم‌شده و شهروندان بدون نیاز حضوری به اداره پست و یا شهرداری در کمترین زمان می‌توانند کدپستی ده‌رقمی دریافت کنند.

مؤمن حجازی ادامه داد: همچنین در این طرح اداره پست موقعیت مکانی دقیق کدپستی را به شهرداری ارائه داده که از این اطلاعات الکترونیکی شهرداری می‌تواند در حوزه‌های دیگر مانند طرح ترافیک و حمل‌ونقل نیز استفاده کرده و گام بزرگی در تحقق دولت الکترونیکی است و امکان مدیریت هوشمند زمان را برای شهروندان فراهم می‌کند.

وی نحوه استفاده از این طرح را تشریح کرد و گفت: این طرح در سامانه قمیار و به ساده‌ترین شکل طراحی‌شده و امیدواریم نمونه این توافق، با سایر دستگاه‌های خدمات نیز اجرا شود تا امکان توسعه خدمات به شهروندان فراهم شود.

 ۸۰ نرم‌افزار فعال در شهرداری قم

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم در ادامه تأکید کرد: برای راه‌اندازی شهر هوشمند درزمینه ساختمان، حمل‌ونقل، انرژی و مدیریت یکپارچه شهر به زیرساخت‌هایی نیاز است تا به‌عنوان پلی میان ارائه‌دهندگان خدمات شهری و شهروندان با داده‌های دقیق و واقعی عمل کرده و راهکارهای لازم را به کمک تجهیزات، دستگاه‌ها و حسگرها ارائه دهد.

وی با تقسیم زیرساخت‌های لازم به دو بخش نرم افزاری و سخت‌افزاری عنوان کرد: شهرداری در حوزه سخت‌افزاری، «مرکز داده» خود را با استانداردهای روز افتتاح کرده و این مرکز کمک می‌کند تا بتوانیم تمامی داده‌های الکترونیکی را در این زیرساخت پیاده کنیم و اینترنت اشیاء نیز یک ساختار سخت‌افزاری دارد که سعی داریم در سال جاری آن را مستقر کنیم.

مؤمن حجازی تعداد نرم‌افزارهای فعال در شهرداری را ۸۰ مورد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۸۰ سامانه‌ نرم‌افزاری در مجموعه شهرداری فعال است که بخشی از آن در حوزه مدیریت و فرایندهای داخل شهری و بخش دیگری در حوزه شهروندی است که نیازمند گسترش و پیشرفت بوده و به‌تناسب تکنولوژی و خدمات جدید توسعه پیدا خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه