English

امکان صدور کد پستی ده‌ رقمی الکترونیکی در سامانه قم‌یارشهرداری قم

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم از امکان صدور کد پستی ده‌رقمی الکترونیکی در سامانه قم‌یارشهرداری قم خبر داد.

امکان صدور کد پستی ده‌ رقمی الکترونیکی در سامانه قم‌یارشهرداری قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، علی مؤمن حجازی در آیین امضای تفاهم‌نامه مشترک تبادل الکترونیکی کدپستی ده‌رقمی به متقاضیان صدور پروانه ساختمان که با حضور ابوالفضل باقری منش مدیرکل پست استان قم و کاوه دولتی مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی کشور برگزار شد، به لزوم اجرایی شدن این طرح تأکید کرد و اظهار داشت: تلاش می‌کنیم با اجرای این طرح لزوم مراجعه حضوری شهروندان به شهرداری را به حداقل رسانده و خدمات الکترونیک شهرداری را گسترش دهیم.

وی از بررسی روش‌های نوین در اجرای طرح تبادل الکترونیکی کدپستی ده‌رقمی خبر داد و افزود: در حال بررسی روش‌های نوین مختلف برای اجرای این طرح هستیم تا طرح با کمترین مشکل اجراشده و شهروندان قمی مشکلات سایر شهرها را نداشته باشند.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم تصریح کرد: شاخص اجرای این طرح عدم مراجعه شهروند به شهرداری یا دفتر پست است، درحالی‌که مثلاً در تهران مردم برای دریافت کدپستی ده‌رقمی حتی به‌صورت الکترونیکی مجبور به مراجعه به دفاتر پیشخوان هستند.

وی با تأکید بر حذف مراجعه حضوری شهروندان را در اجرای این طرح یادآور شد و گفت: در حال حاضر بسیاری از خدمات شهرداری در درگاه قم‌یار ارائه‌شده و می‌خواهیم این مورد نیز با این درگاه کاملاً غیرحضوری انجام شود.

مؤمن حجازی به نحوه ساده اجرای این طرح تأکید و یادآور شد: در این سیستم توانمندی تمام اقشار جامعه دیده‌شده و به ساده‌ترین شکل طراحی شود.

وی لزوم تشکیل کمیته اجرایی بین دو دستگاه شهرداری و اداره‌ پست را یادآور شد و گفت: برای تحقق این تفاهم‌نامه نیاز به کمیته اجرایی بوده و باید هر چه سریع‌تر این کمیته تشکیل شود تا این ارتباطات را سرعت دهد.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم بهره‌مندی بخش‌های مختلف شهرداری را از اجرای این طرح عنوان و خاطرنشان کرد: البته حوزه شهرسازی شهرداری نیز باید به این طرح ورود کرده و از این امکان برای حوزه ایمنی و آتش‌نشانی برای ارسال موقعیت مکانی محل حادثه نیز می‌توانیم استفاده کنیم.

وی ویژگی‌های این طرح را نیز عنوان و ابراز کرد: با اجرای این طرح مدت‌زمان دریافت غیرحضوری کد پستی ده‌رقمی بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت خواهد بود و صرفه‌جویی در زمان، هزینه و بالا رفتن دقت از ویژگی‌های این طرح است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه