English

رئیس پلیس فتا اعلام کرد؛

کلاهبرداری از ۸۰ شهروند شیرازی با رسید ساز جعلی

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری مردی میانسال خبر داد که از طریق برنامه رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از 80 شهروند شیرازی کرده بود.

کلاهبرداری از 80 شهروند شیرازی با رسید ساز جعلی

به گزارش خبرگزاری فارس ، سرهنگ "حشمت سلیمانی" رئیس پلیس فتا  بیان کرد: در پی مراجعه مردی 40 ساله به پلیس فتا و اعلام اینکه پس از ثبت آگهی فروش یک دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش 300 میلیون ریال در یکی از سایت‌های آگهی محور، فردی با من تماس و پس از توافق و مراجعه به درب منزل اقدام به خرید و ارائه یک رسید بانکی نمود که پس از چندین ساعت متوجه عدم واریز وجه و جعلی بودن رسید شدم که مراتب جهت بررسی در دستور کار افسران سایبری قرار گرفت.

وی بیان داشت: ماموران پلیس فتا تحقیقات تخصصی خود را آغاز و با اقدامات فنی موفق شدند متهم را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی وی را در شهرستان‌ مرودشت دستگیر و به پلیس فتا انتقال دهند.

رئیس پلیس فتا استان افزود: متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس ضمن اقرار به جرم خود اعتراف کرد جهت ناشناس ماندن از سیم کارت‌هایی با هویت جعلی استفاده می‌کردم.

سرهنگ "سلیمانی" با بیان اینکه متهم با این شگرد اقدام به کلاهبرداری به مبلغ 5 میلیارد ریال از 80 نفر دیگر کرده است، گفت: شهروندان سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

این مقام سایبری به شهروندان توصیه کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌رسان‌های‌ موبایلی موضوع را از طریق سایت پلیس‌ فتا به آدرس cyberpolice.ir (بخش گزارشات مردمی) و یا با شمار تماس 096380 با کارشناسان در میان بگذارند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه