English

محمدرضا شایقی خبر داد؛

راه اندازی کارگاه های آموزشی صنایع دستی برای زندانیان در اردبیل

رئیس اداره میراث ‌فرهنگی شهرستان اردبیل گفت: با همکاری این اداره و زندان مرکزی اردبیل کارگاه ‌های آموزشی صنایع ‌دستی برای زندانیان در اردبیل راه اندازی شده است.

راه اندازی کارگاه های آموزشی صنایع دستی برای زندانیان در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، محمدرضا شایقی ، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردبیل در بازدید از کارگاه‌های آموزشی زندان مرکزی و نشست با مسئولان زندان اردبیل گفت: در حوزه صنایع‌دستی در راستای رونق کسب و کار زندانیان کارگاه‌های آموزشی با همکاری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان و زندان مرکزی اردبیل راه‌‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: این کارگاه‌های آموزشی در رشته‌های گوهرتراشی، منبت، معرق، چرم‌دوزی و برخی رشته‌های دیگر ایجاد شده است و تلاش و جدیت بر توسعه این کارگاه‌هاست.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان اردبیل برای صدور گواهی‌های آموزشی و همچنین پروانه‌های تولید برای شرکت‌کنندگان در این دوره‌های آموزشی قول مساعد و خواستار همکاری هر چه بیشتر دو دستگاه در راستای شرکت در نمایشگاه‌ها شد.

ناصری، رئیس زندان مرکزی اردبیل نیز در این بازدید ضمن تشکر از اقدامات اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردبیل در خصوص صدور گواهینامه‌های آموزشی گفت: باید تلاش کنیم تا با همکاری دوجانبه رونق هر چه بیشتر آموزش در مراکز زندان‌ها را فراهم کنیم.

وی خواستار اختصاص محلی برای نمایش تولیدات صنایع‌دستی زندانیان و فروش محصولات این قشر آسیب‌دیده شد و گفت: این امر می‌تواند زمینه برای ورود این افراد به بازار کار و درآمدزایی آنها را فراهم کرده و مشکلات معیشتی خانواده‌هایشان را کاهش دهد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه