English

فردین عینی خبر داد؛

اجرای ۲۵ پروژه مرمت و ساماندهی بناهای تاریخی در اردبیل

سرپرست معاونت میراث ‌فرهنگی استان اردبیل گفت: در سه ماهه نخست امسال 25 پروژه مرمت، احیا و ساماندهی بناهای تاریخی در سطح استان اردبیل اجرا شد.

اجرای 25 پروژه مرمت و ساماندهی بناهای تاریخی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، فردین عینی سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: با هدف حفاظت و نگهداری از آثار تاریخی در سطح استان در سه ماهه سال‌جاری 25 پروژه در حوزه مرمت، احیا و ساماندهی بناهای تاریخی اجرا شده است.

وی با اشاره به طرح‌های مرمتی و ساماندهی اجرا شده گفت: مرمت مدرسه جعفری اسلامی، مرمت و ساماندهی جمعه مسجد، مرمت و ساماندهی بقعه شیخ جبرائیل کلخوران، مرمت و احیای مجموعه بازار اردبیل و مرمت و ساماندهی پایگاه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی از جمله این پروژه‌ها بوده است.

سرپرست معاونت میراث ‌فرهنگی استان اردبیل از ساماندهی پایگاه ملی محوطه تاریخی کنزق، ساماندهی پایگاه ملی محوطه تاریخی شهر یری، احداث موزه باستان‌شناسی مشکین‌شهر، تعمیر و نگهداری حمام آقانقی، تعمیر و نگهداری حمام شیخ  و مرمت پل نیر در این مدت خبر داد.

عینی می گوید: همچنین مرمت کاروانسرای صائین(شاه عباسی)، ساماندهی قلعه اولتان، مرمت برج شاطر، تعمیر و نگهداری خانه ابراهیمی، احداث ساختمان موزه ورنی اصلاندوز، تکمیل ساختمان صنایع دستی پارس‌آباد و برخی طرح‌های دیگر نیز در این مدت اجرا شده است.

وی از ارائه 25 مورد مجوز تعمیرات در خصوص مغازه‌های بازار تاریخی اردبیل خبر داد و گفت: از دیگر اقدامات بخش میراث‌فرهنگی در این مدت ارائه 260 مورد استعلام شهرداری از محدوده مطالعاتی بافت کهن و حرائم بناهای ثبت شده در خارج بافت و 450 مورد استعلام باستان‌شناسی بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه