English

علی درویشی خبر داد:

اختصاص اعتبار برای بازسازی بقعه شیخ کشف الدین انصاری خلخال

رئیس اداره میراث ‌فرهنگی شهرستان خلخال گفت: در راستای مرمت و بازسازی بنای تاریخی مهم بقعه شیخ کشف ‌الدین انصاری خلخال اعتبارات مورد نیاز تخصیص یافته است.

اختصاص اعتبار برای بازسازی بقعه شیخ کشف الدین انصاری خلخال

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، علی درویشی ، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خلخال در بازدید از بنای ثبتی بقعه شیخ کشف‌الدین انصاری خلخال گفت: این بنای تاریخی در روستای دایی‌کندی از توابع بخش خورش رستم شهرستان خلخال واقع شده که مرمت و بازسازی آن در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه با بازسازی دیوار محوطه  از تخریب کلی بنا جلوگیری به‌عمل می‌آید، افزود: شایسته است از پیگیری برای اعتبارات اجرای این طرح توسط نماینده مردم منطقه در مجلس و تخصیص اعتبار توسط مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل و فرماندار شهرستان خلخال قدردانی کنیم.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خلخال افزود: بقعه شیخ کشف‌الدین انصاری یکی از آثار ملموس تاریخی  منطقه است که جزو چند اثر تاریخی استان مربوط به دوره صفوی بوده و دارای گنبد دوپوسته است که توسط میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به ثبت ملی رسیده است.

درویشی ادامه داد: این بنا تمامی ارزش‌های معماری تقارن توازن با نقش و نگارهای بی‌نظیر از آجر و کتیبه سنگی نقوش‌دار را دارد که با توجه به اهمیت اثر اقدامات مرمتی و بازسازی در آن اجرا و عملیاتی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه