English

بهنام وکیلی:

کارگاه های فعال صنایع دستی در خلخال توسعه می یابد

رئیس اداره میراث ‌فرهنگی شهرستان خلخال گفت: با هدف توسعه کارگاه و افزایش اشتغال تمهیدات لازم برای توسعه کارگاه‌های فعال صنایع ‌دستی در خلخال اتخاذ می ‌شود.

کارگاه های فعال صنایع دستی در خلخال توسعه می یابد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، بهنام وکیلی ، رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی شهرستان خلخال گفت: صنایع‌دستی ظرفیتی مهم برای توسعه تولیدات بومی و افزایش فرصت شغلی بوده که تلاش می‌کنیم با بازدیدهای مستمر از کارگاه‌های صنایع‌دستی زمینه برای توسعه این کارگاه‌ها را فراهم آوریم.

وی با اشاره به بازدید از کارگاه صنایع‌دستی چرم در خلخال بازدید گفت: این کارگاه با ظرفیت چهار نفر فعالیت دارد و بنا به گفته مدیر کارگاه به علت کیفیت و تنوع محصولات تولیدی جوابگوی سفارشات بازار نیست.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خلخال ادامه داد: با توجه به این امر مقرر شد اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مجوز کارگاهی برای خانواده کارآفرین صادر کرده و اشتغال کارگاه را از چهار نفر به ۱۰ نفر افزایش دهد و نیز از جاجیم خلخال در محصولات تولیدی به صورت تلفیقی استفاده شود.

وکیلی افزود: در اولین فرصت در صورت تامین اعتبار از منابع بانکی از تسهیلات کم‌بهره برای توسعه کارگاه به این کارآفرینان اختصاص داده خواهد شد.

وی در مورد بازدید از کارگاه نقاشی روی چرم در روستای علی‌آباد با ۶ نفر اشتغالزایی نیز بیان کرد: خوشبختانه صنعتگران این کارگاه از میزان سفارشات کاری و درآمد کارگاه رضایت داشتند و مقرر گردید خط تولید کیف و تعدادی از محصولات صنایع‌دستی مورد نیاز راه‌اندازی و تعداد اشتغال از ۶ نفر به ۱۰ نفر افزایش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه