English

اکبر بهنام جو:

پایاب سد سرخاب شهرستان نیر تا ۲ ماه آینده به بهره برداری می رسد

استاندار اردبیل گفت: پایاب سد سرخاب شهرستان نیر که از ۲ سال پیش آغاز شده تا ۲ ماه آینده به بهره برداری می رسد.

پایاب سد سرخاب شهرستان نیر تا 2 ماه آینده به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، اکبر بهنام جو ، استاندار اردبیل در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان نیر از تامین اعتبار به مبلغ 60 میلیارد ریال برای تکمیل بزرگترین سد شهرستان نیر و اجرای پایاب سد سرخاب خبر داد و گفت: سد سرخاب بزرگترین پروژه کشاورزی شهرستان نیر است و پایاب این سد بالغ بر 3 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی است که از ۲ سال پیش آغاز شده تا ۲ ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه برخی از لوله اتصالات این پروژه با حضور معاون وزیرجهادکشاورزی بررسی و تامین شد و افزود: بهره برداری این پروژه مهم میتواند در آمد بخش کشاورزی را در منطقه بهبود ببخشد و افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی در منطقه باشد.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: رفع نوانع یک واحد سردخانه با ظرفیت ۱۵هزار تن توسط بخش خصوصی در شهرستان نیر انجام شد تا یک ماه آینده این طرح نیز به بهره برداری کامل می رسد.

بهنام جو ادامه داد: نیاز ظرفیت سردخانه های استان به ۴۰۰هزار تن بر آورد شده که تاکنون بالغ بر ۱۷۵هزارتن به بهره برداری رسیده و چند طرح نیز درحال احداث است که تا حداقل پایان شهریور ماه ۱۰۰هزار تن به ظرفیت موجود اضافه خواهدشد.

وی تصریح کرد: بسیاری از سردخانه های استان بیشتر به منظور محصولات باغی احداث شده است اما امروزه نیاز کشاورزان سردخانه های چند منطوره به ویژه برای نگهداری سیب زمینی است تا با تنظیم بازار در مواقعی که بصرفه و صلاح کشاورزان است وارد در آمد خوبی عاید کشاورزان شود.

استاندار اردبیل همچنین با بیان اینکه طرح جامع منطقه بولاغلار نیر آماده شده افزود: اداره کل میراث فرهنگی استان طرح جامع را تمام کرده و سرمایه گذاران این بخش بر اساس طرح سرمایه گذاری خواهند کرد.

بهنام جو ادامه داد: در این منطقه شهرداری دریاچه مصنوعی را احداث کرده که چندین سال است بصورت نیمه کاره رها شده که با تزریق اعتباری بالغ بر ۳ میلیاردتومان این طرح زیبا در بالای تپه بولاغلار تا پایان مهر ماه بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه چهارخطه کردن جاده نیر به سمت سراب در دستور کار قرار گرفته افزود:اعتبار این این پروژه از محل سفر رییس جمهور در سال ۹۸ به استان تامین شده که با انتخاب واریانت مناسب در اسرع وقت انجام می شود.

استاندار اردبیل از آغاز عملیات اسفالت ریزی جاده نیر به سمت کریق آرموداق خبر داد و افزود: تامین اعتبار کامل این پروژه عمرانی جهت انجام آسفالت صورت گرفته که کار مطالعه ی درحوزه اذربایجان شرقی نیز به مشاور سپرده شده است که یک مسیر بسیار خوبی جهت دسترسی به نرکز کشور است.

بهنام جو در پایان از همکاری دستگاه های اجرایی ، نمایندگان، فرماندار و امام جمعه شهر نیر تقدیر کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه