English

اکبر بهنام جو خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی واحد تولید پنل های خورشیدی در اردبیل

استاندار اردبیل گفت: عملیات اجرایی بزرگترین واحد تولید پنل های خورشیدی در استان اردبیل آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی واحد تولید پنل های خورشیدی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، اکبر بهنام جو ، استاندار اردبیل در آیین آغاز عملیات اجرایی این مجموعه گفت: پیگیری و اجرای این واحد از دو سال پیش آغاز شده بود که با ورود سرمایه گذار و اخذ مجوزهای قانونی عملیات اجرایی آن در استان آغاز می شود.

وی بیان کرد: با احداث کارخانه تولید پنل خورشیدی سالانه ۵۰۰ مگاوات پنل خورشیدی در استان اردبیل تولید می شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه این میزان تولید پنل خورشیدی در سطح کشور بی نظیر است ، افزود: تولید پنل خورشیدی در دو استان دیگر کشور به میزان ۴۰ و ۱۰۰ مگاوات است.

بهنام جو اظهار کرد: در این مقطع زمانی که تولید انرژی برای کشور مهم است ، این واحد تولید پنل خورشیدی در ورود استان به استفاده از انرژی های پاک موثر خواهد بود.

وی گفت: در حال حاضر تولید برق از پنل های خورشیدی در استان دو و نیم مگاوات است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: هزار میلیارد تومان برای اجرای این واحد سرمایه گذاری شده و تا قبل از پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

بهنام جو گفت: خط تولید این مجموعه در گمرک است که بعد از اجرای کارهای ساختمانی در سالجاری نصب شده و تولید تا قبل از پایان سال آغاز می شود.

وی با اشاره به مشارکت بانک ملی در سرمایه گذاری این واحد گفت: بانک ملی علاوه بر مشارکت در این واحد در راه اندازی واحدهای راکد دیگر استان از جمله ابریشم سبلان نیز همکاری داشته است.

استاندار اردبیل افزود: ادامه روند اجرایی راه آهن اردبیل ، کارخانه تولید لاستیک ، واحد تولید لوازم خانگی در منطقه ویژه اقتصادی واحد تولید پروفیل از جمله سرمایه گذاری هایی است که با مساعدت بانک ملی در ارائه تسهیلات انجام شده است.

بهنام جو در ادامه از انعقاد تفاهم نامه بین واحدهای تولیدی با سرمایه گذار ایجاد واحد تولید پنل های خورشیدی خبر داد و افزود: با امضا این تفاهم نامه ، برق مورد نیاز واحدهای تولیدی شهرک صنعتی دو اردبیل با احداث مجموعه تولید انرژی ۲۵ مگاواتی تا شش ماه آینده تولید می شود.

وی اظهار کرد: همچنین بر اساس توافقنامه با سرمایه گذار این طرح ، ۶۰ مگاوات برای سال تولید پیش بینی شده و هر ساله افزایش خواهد یافت.

سرمایه گذار طرح تولید پنل خورشیدی نیز در این آیین گفت: مجتمع تولیدی پنل های خورشیدی و تجهیزات نیروگاهی برای اولین بار در شمالغرب کشور در استان اردبیل ایجاد می شود.

سیری افزود: عملیات اجرایی این واحد با سرمایه گذاری ۴۰ میلیون یورو (معادل هزار میلیارد تومان) و ظرفیت تولید ۵۰۰ مگاوات برق آغاز می شود.

وی بیان کرد: این واحد در کمتر از یکسال به بهره برداری می رسد و برای ۲۰۰ نفر اشتغالزایی می کند.

سیری افزود: در حال حاضر کل تولیدات پنل خورشیدی در سطح کشور ۵۰۰ مگاوات بوده و این واحد با تولید ۵۰۰ مگاوات در سال ، محصولات تولیدی خود را به کشورهای روسیه و ترکیه صادر می کند.

انتهای پیام/ح

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه