English

اکبر بهنام جو خبر داد:

افتتاح سالن زورخانه ای علی بن ابیطالب (ع) اردبیل

استاندار اردبیل گفت: سالن زورخانه ای علی بن ابیطالب (ع) اردبیل با صرف بیش از 800 میلیون تومان به بهره برداری رسید.

افتتاح سالن زورخانه ای علی بن ابیطالب (ع) اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، اکبر بهنام جو ، استاندار اردبیل همزمان با هفته پهلوانی در جریان بهره برداری از سالن زورخانه ای علی بن ابیطالب (ع) استان گفت: پهلوانان واقعی در اخلاق، معرفت و جوانمردی زبان زد همه مردم هستند و نمونه بارز آن جهان پهلوان تختی که نام ، مرام و منش این پهلوان هیچ گاه از حافظه تاریخ پاک نمی شود.

وی با بیان اینکه پهلوانان واقعی درس مقاومت را به دنیا صادر کردند افزود: جوانانی که علیرغم برتری و قوی بودن ورزشکاران اسراییل را به رسمیت نشناختند و در مقابل آنها حاضر نشدند و همچنین سردار سلیمانی که درس مقاومت و ایثار را به جهان صادر کرد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: پهلوان واقعی در بحث ایثار و فداکاری همچون میادین ورزشی جسم و روح خود را ارتقا می دهد در حقیقت لازمه یک جامعه سالم جسم و روح سالم و پر نشاط است.

بهنام جو گفت: اگر ما بتوانیم جسم و روح خود را توام در جامعه و ورزش ارتقا دهیم جامعه سالم تری خواهیم داشت و آسیب های اجتماعی کمتر به سراغ خانواده ها و جوانان خواهد آمد.

وی ادامه داد: یکی از مراکزی که می تواند به نشاط اجتماعی و روح و جسم جامعه کمک کند، ورزش های پهلوانی و زورخانه ای است که با حرکات منحصر بفرد ورزشکاران در گود و آواز خوانی مرشد با شعرهای بسیار زیبای حماسی و تاریخی و مذهبی شور شوق خاصی به جامعه تزریق می شود.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه این ورزش از دیر باز در ایران رایج بوده و همواره تداوم دارد، افزود: با توسعه ورزش های زورخانه ای به توسعه فرهنگ و اخلاق و منش کمک خواهیم کرد و تاثیر این ورزش به تقویت جسم و روح و اعتقاد بیش از سایر ورزش ها است.

بهنام جو ضمن تقدیر از بانیان این ورزش باستانی گفت: ورزش های سنتی و باستانی که بخشی از تاریخ این مرز و بوم است، روز به روز ترویج پیدا می کند و بهره برداری از این سالن و به سازی سایر اماکن ورزشی این می تواند به نشاط اجتماعی وسلامت جامعه تاثیر بسزایی داشته باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل نیز ضمن تقدیر از حمایت های استاندار و فرماندار اردبیل گفت: زورخانه علی بن ابیطالب با صرف بیش از ۸۰۰ میلیون تومان به سازی شد و بعد از ۲۰ سال انجام ورزش های زورخانه ای در این محل مجددا در اختیار علاقمندان و هییت ورزش های زوخانه ای قرار گرفت.

سجاد انوشیروانی همچنین از راه اندازی سالن زورخانه ای در شهر خلخال خبر داد و افزود: کارهای عمرانی و اساسی این سالن در شهر خلخال به اتمام رسیده و امسال به بهره برداری کامل می رسد.

در پایان از ورزشکارانی که در میادین مبارزه ورزشکاران اسراییل را به رسمیت نشناخته اند، تجلیل شد و نشان ملی زورخانه ای پهلوانی به استاندار اردبیل تقدیم شد و همچنین از تعدادی ورزشکاران و پیشکسوتان این رشته ورزشی با ارایه لوح سپاس تجلیل بعمل آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه