English

آمادگی آزمایشگاه های تشخیص طبی مشهد برای بیماران کرونایی

مدیر آزمایشگاه‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آمادگی آزمایشگاه های تشخیص طبی مشهد برای بیماران کرونایی خبر داد.

آمادگی آزمایشگاه های تشخیص طبی مشهد برای بیماران کرونایی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، سعید اشکانی فر مدیر آزمایشگاه‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد: با توجه به افزایش مراجعه بیماران سرپایی به مراکز منتخب و درمانگاه ها، هماهنگی لازم با آزمایشگاه‌های سطح شهر انجام شده تا در پیک هفتم کرونا بتوانند پاسخ آزمایشات را در اسرع وقت دراختیار بیماران قرار دهند.

اشکانی فر همچنین افزود: در حال حاضر علاوه بر تشدید برنامه‌های نظارتی از آزمایشگاه ها ، تمرکز بر رسیدگی به شکایت‌های دریافتی در خصوص تعرفه‌ها در اولویت قرار گرفته است تا در صورت مشاهده موارد تخلف در کوتاه‌ترین زمان نسبت به آن اقدام شود.

مدیر آزمایشگاه‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی، استفاده مستمر از ماسک و تکمیل واکسیناسیون الزامی است و به منظور سرعت بخشیدن به روند تشخیص بیماری، تست رپید در درمانگاه‌ها نیز انجام می‌شود.

اشکانی فر در خاتمه تصریح کرد: تعداد آزمایشگاههای تشخیص طبی برای خدمت به بیماران کرونایی در مشهد، ۲۹ مرکز می باشد.

امینی رییس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: اوج گیری مجدد بیماری کرونا در خراسان رضوی تست‌های مثبت سرپایی از ۳۱ مورد به ۷۰۷ مورد در روز رسیده و درحوزه سرپایی نیز آمار‌ها روند افزایشی دارد به گونه‌ای که در ۱۰ روز اخیر حدود ۶ برابر افزایش یافته است.

مینی اضافه کرد: میزان بستری مثبت ۱۰ برابر شده است، افزود: در حال حاضر در تمامی مراکز واکسیناسیون، عمده واکسن‌های موجود تامین شده است و هر فرد می‌تواند براساس سابقة واکسیناسیون خود، دز یادآور را دریافت کند و هیچ واکسنی نیز منع مصرف ندارد.

رییس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد متذکر شد: آمار واکسیناسیون از روزانه ۱۲۰ مورد به نزدیک روزانه ۶ هزار مورد رسیده است و تمامی گروه‌های هدف بالای ۱۸ سال در صورتی که شش ماه از دریافت واکسن آن‌ها گذشته است، می‌توانند برای دریافت دز یادآور اقدام کنند.

امینی در خاتمه یادآور شد: با همکاری عموم مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ، استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی، اجتناب از حضور در دورهمی‌ها و دریافت واکسن، شاهد موج سنگین کرونا نخواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه