English

هشدار سطح نارنجی هواشناسی در هرمزگان/ همه مدیران در وضعیت آماده باش قرار گرفتند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی به دستور استاندار هرمزگان و پس از تشکیل جلسه ستاد بحران، تمامی فرمانداران، بخشداران و مدیران کل در کنار نهادهای امدادرسان برای بحران سیلاب احتمالی در حالت آماده باش هستند.

هشدار سطح نارنجی هواشناسی در هرمزگان/ همه مدیران در وضعیت آماده باش قرار گرفتند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اعلام صدور هشدار سطح نارنجی جوی و دریایی امروز دوشنبه  1401/04/27 تا روز چهارشنبه 1401/04/29 خبرداد و گفت: در مدت یاد شده با ورود سامانه بارشی جدید به استان شاهد جاری شدن رواناب و آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، احتمال صاعقه، خسارت در اثر تند باد لحظه‌ای همراه با خیزش گردوخاک موقت و کاهش شعاع دید خواهیم بود.
حسن زاده عنوان کرد: منطقه اثر این سامانه بیشتر نقاط شرقی و مرکزی به ویژه در ارتفاعات بشاگرد، بستک، حاجی آباد، میناب، رودان، بندرلنگه،خمیر، سیریک، جاسک، قشم و بخش های مرکزی خواهد بود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: توصیه اکید می‌شود مردم استان از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه های فصلی، صعود به ارتفاعات و حضور در مناطق مرتفع چرای دام  خودداری کنند.
وی تصریح کرد: در اثر فعالیت یک سامانه دیگر در مناطق دریایی و وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی(40 کیلومتر بر ساعت) شاهد مواج شدن دریا به ارتفاع 180 سانتی متر در مناطق ساحلی و دور از ساحل در دریای عمان و تنگه هرمز و مناطق ساحلی در خلیج فارس خواهیم بود.
بیشتر بخوانید: هرمزگان آخر هفته بارانی است
حسن زاده گفت: این سامانه موجب اختلال در ترددهای دریایی، آسیب به تورهای صیادی و قفس های پرورش ماهی خواهد شد و توصیه می‌شود از تردد شناورهای سبک به ویژه در دریای عمان و شرق تنگه هرمز و انجام فعالیت‌های تفریحی و شنا در جاسک، سیریک، هرمز، قشم، لارک و هنگام خودداری شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از مردم خواست در مدت یاد شده هشدارها و اطلاعیه‌های هواشناسی را جدی بگیرند و از انجام اقداماتی همچون تماشا و تهیه عکس و فیلم در زمان جریان سیلاب که سبب خطرآفرینی برای جان خود و سایرین خواهد شد دوری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه