English

فرمانده انتظامی مازندران خبر داد:

انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در مازندران/ کشف ۹۰۷ هزار لیتر سوخت قاچاق

فرمانده انتظامی استان مازندران از شناسایی و انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت با 907 هزار لیتر بنزین و گازوئیل قاچاق خبر داد.

انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در مازندران/ کشف 907 هزار لیتر سوخت قاچاق

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سردار مرتضی میرزایی در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی و برخورد با قاچاق منابع ملی به خصوص قاچاق فرآورده های سوختی، مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی استان موفق به شناسایی اعضای باند جعل اسناد و مدارک کارت سوخت خودروهای موجود در پارکینگ و فاقد تردد در سطح استان و قاچاق سوخت شدند.

وی ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی دریافتند، اعضای این باند سازمان یافته از سال 1396 با جعل اسناد و مدارک خودرو اقدام به تهیه کارت های سوخت و قاچاق سوخت به خارج از کشور می کنند که با توجه به شرایط اقتصادی موجود، به عنوان اولویت مهم در دستور کار مأموران این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه سرشبکه اصلی این باند در سطح کلان در جعل اسناد و درخواست کارت سوخت مبادرت می کرد، گفت: متهم اصلی با همکاری همدستانش در استان های جنوبی با ارائه اسناد جعلی از پلاک های خودروهای موجود در پارکینگ ها و یا فاقد بیمه و اسقاطی اقدام به درخواست صدور کارت سوخت غیرقانونی می کردند.

وی با بیان اینکه مأموران پلیس امنیت اقتصادی با همکاری کارشناسان شرکت نفت همه اعضای این باند را شناسایی کردند، افزود: متهمان این پرونده با هماهنگی قضائی در عملیات های جداگانه دستگیر شدند.

سردار میرزایی بیان داشت: 5 عضو اصلی این باند پس از دستگیری و تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و با صدور قرار وثیقه روانه زندان شدند.

وی با اشاره به اینکه کارت سوخت های مورد نظر در استان های مرزی از جمله سیستان و بلوچستان و هرمزگان مورد استفاده قرار می گرفت، تصریح کرد: مقدار سوختی که با مدارک جعلی صادر شد شامل، 58 هزار و 272 لیتر بنزین و 848 هزار و 801 لیتر نفت گاز بوده است.

فرمانده انتظامی استان مازندران در پایان خاطرنشان ساخت: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور، زمینه ساز جرایم دیگری در جامعه می شود و فرماندهی انتظامی برای برخورد با این پدیده از هیچ گونه کوششی دریغ نخواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه